zeke skrev 2011-07-24 15:02:57 följande:
hej alla,
här är det fortsatt viloläge som gäller vilket verkligen är urtrist! för er som inte minns min story eller inte läst den så har jag restruktioner att vila pga funneling. I dagsläget tycker läkarna inte att det är läge att sätta ett cerklage eftersom min tapp fortfarande mäter 37 mm. De tänker sig snarare akut cerklage, om det behövs, och jag går därför på kontroll en g/vecka. Jag är i v. 21 nu så det är ju ett par kritiska veckor kvar innan det går att pusta ut något. Jag vet inte om det är rätt beslut men har helt enekelt valt att lita på läkarna....Innebär ju ändå en viss risk att sätta ett cerklage och verkar ju kunna gå ändå med hjälp av vila...
Hur som helst, det jag funderar på är om ni andra som har restruktioner att vila (dvs endast röra sig vid absolut behov, såsom toa, äta osv) har fått blodförtunnande i någon form? Under min förra graviditet, då jag var inlagd på sjukhus stor del av tiden och var sängliggande, så fick jag blodförtunnande sprutor 2 ggr/dag. Efter att ha legat ett tag så känns det ju verkligen i kroppen, speciellt i benen och jag vill ju absolut inte råka ut för en blodpropp! Är därför lite nyfiken på hur ni andra som vilar/har vilat har/haft det med detta?
Håller tummarna för er alla som ligger där ute och kämpar er fram vecka för vecka! 
trist med sängläge, hoppas du kan hitta sätt o få tiden att gå på, jag stickade en filt till bebis när jag låg inlagd.
jag fick aldrig något blodförtunnande o då låg jag i soffan först från v 13-25 o sen med strikt sängläge på sjukhuset från v 25-v30. sen började jag o röra på mig mer.. när jag blev inlagd frågade de mig om vi hade blodproppar i familjen, då varken mina föräldrar eller syskon haft ngn blev det inget mer tal om sprutor. dock fick jag träffa en sjukgymnast som visade mig lite benövningar o andningsövningar som jag skulle göra flera gånger om dagen. det funkade fint för mig..