vixan skrev 2011-07-25 10:37:30 följande:
Hej alla ny och gamla! =)
Hur har ni gjort med barnförsäkring? Är det något bolag som vill försäkra oss med cerklage och i såfall vilket?
jag hade folksams gravidförsäkring då den började o gälla från v 22 el 23. nu sitter jag o ska teckna barnföräkring o nu ska jag ta länsförsäkringar då vi har allt annat där, men vad jag inte visste var att om man även hade haft deras gravidförsäkring så hade de dragit bort den kostnaden när man sen tecknade barnförsäkring.. så det lönar sig nog att ta gravidförsäkring o barnförsäkring från samma försäkringsbolag.
snalmums skrev 2011-07-25 11:52:07 följande:
jag har tecknat hos länsförsäkringar och jag har berättat i detalj allting och jag fick försäkra mig där igenom, det finns ju en gratis och en plus försäkring jag tog båda! jag fick betala 650kr för plus försäkringen. sen inom 6 månader så tecknar man en annan typ av barnförsäkring.
lustigt nog fick jag ett samtal från trygg-hansa om gravid försäkring och eftersom vi flesta här inne vet att vi som har cerclage inte kan precis teckna försäkring hos dom då deras regler inte gäller för oss som har cerclage. jag nämde det för henne i telefonen men försäljaren hade inte en aning om vad cerclage var och om man nu sitter och säljer försäkringar osv borde man väl ha koll på sånt? eller bara jag som är ute och dansar? hahaha
jag visste inte detta.. står det i deras villkor uttryckligen att det är så?