melinda: aldrig roligt när det verkar som om tappen förkortats.. för mig blev det tvärtom. när jag låg i uppsala så var jag öppen ett par cm inifrån (sk funeling) några dagar senare när en läkare i linköping skulle mäta tappen så var jag helt plötsligt stängd!? o läkaren tyckte ju det var jättebra, men jag var skeptisk. dessutom så kollade han vul när jag låg i sängen, alltså inte i gynstolen (en läkare i uppsala sa att man såg mkt bättre i en gynstol än liggande i sängen) så ett par dagar senare när läkaren i linköing skulle kolla igen så krävde jag att vi kollade i gynstolen, o mkt riktigt, funelingen fanns kvar..
jag blev lite av en expert på att bara ligga då jag var på sjukhuset, låg där i fem veckor o ju längre jag låg där desto fortare gick tiden, konstigt nog.. jag började o sticka under tiden där, blev en filt till bebis.. sen såg jag till o skaffa mig rutiner så man hela tiden visste vad som skulle hända,.. jag levde väl för måltiderna, få allt från frulle till kvällsfika serverad..
hur länge har du varit inlagd o hur länge till ska du vara inlagd?