Lanie skrev 2011-07-31 15:38:55 följande:
wow!! härligt att ha kommit så långt, men tråkigt att bebis inte behagat att vända på sig... ska de försöka o vända på bebis innan det blir tal om snitt eller?
vi har haft skitväder här i flera dagar, men nu börjar molnen o lätta en aning, men det är så sjukt fuktigt att jag knappt klarar av det.. värmen i sig är skön, men fuktigheten klarar jag inte av. har varit ute o plockat av lite krusbär så ska ge mig på o göra chutney tänkte jag.. har jättemkt krusbär så ska nog göra kräm eller marmelad också.. igår var hela familjen på irländsk musikfestival, theas första o hon sov sig igenom hela kvällen! var lite orolig för att hon skulle bli hysterisk av allt ljud, men hon sov så gott så... o jag måste även säga att jag börjar o må väldigt bra. har varit nere i en svacka nästan ända sen thea föddes, men nu börjar jag o gilla o vara mamma o thea är så mkt mer med nu o det börjar o kännas väldigt tillfredsställande...
åh låter underbart att du börjar vänja dig nu med att vara mamma! skönt att det gick så bra på festivalen med thea, kanske njöt av musiken

kan tänka mig att det är en väldigt stor omställning att helt plötsligt bli mamma så det skulle inte förvåna mig om jag också kommer komma ner i någon form av svacka som du, jag har ju hela tiden haft inställningen att det kommer bara gå åt skogen. ok jag ska inte ropa HEJ ännu! fast v 35+0 är ialf större chanser än v 21+4! faktiskt nu när jag tänker efter så har tiden ändå gått ganska fort. som du sa lanie v 25-29 typ har varit den värsta tiden, rastlöshet till max.
jag ska till bm imorgon, så hoppas allt är i sin ordning. om 1 vecka ska jag tillbaka till spec mvc då blir det grov planering och ev vändningsförsök. sen veckan därpå blir det uppklippning eller om man inte lyckas så blir det troligtvis snitt. ska jag vara ärlig så kommer jag nog proppsa på att få snitt vet inte om jag orkar ta mig igenom en förlossning just nu. konditionen är inte alls vad den borde vara men inte konstigt med tanke på att man legat så pass mkt. känns lite jobbigt att man inte har fått tid för ngt utan man drar ut på det in i det sista, fast kanske bra det också men jag behöver ett slutmål! jag får upd er vad som händer och sker. skulle det vara så att det sätter igång nu och h*n ligger fel ff blir det snitt på en gång!
kram