melinda88 skrev 2011-07-26 09:38:13 följande:
Hej på er!
Nu ligger jag på plats i Linköping efter en dramatisk dag igår. De gjorde ett vul igår förmiddags och trots att det var tre läkare där så kunde de inte se något. Så helt plötsligt så blev det bråttom att få mig hit upp. När vi kom fram så gjorde de ett vul och då visade det sig att tappen var mer eller mindre oförändrad sen förra veckan :D Ca 17 mm tapp och funeling ner till cerklaget som är ca 2 cm som bredast. Så otroligt skönt att se :) Så nu är det en massa information från läkare, barnmorskor och så kommer någon läkare från neo snart för att informera oss om vad som händer om lillen skulle födas under tiden som jag ligger här.
Appropå försäkringar. Ringde igår folksam där jag har min utökade gravidförsäkring för att se om den täcker sjukhusvistelse, vilket den inte gör för min del. Men när hon kollade så såg hon att jag har en barn och ungdomsförsäkring hos dom som mina föräldrar tecknat. Via den får jag drygt 400 kr/dygnet som jag är inlaggd! Blev alldeles chockad när jag hörde det. Så nu måste jag se till att tacka mina föräldrar ordentligt att dom tecknade en sån när jag var liten :)
hej alla,,
och tack för alla snabba svar angående blodförtunnande! Jag var hos min läkare igår och tappen var oförändrad tack och lov! De tycker fortsatt inget cerklage utan att jag ska fortsätta vila som jag gör idag. Svårt det där, men just nu lutar det åt att jag inte kommer ta fajten för cerklage utan förlita mig på att det kanske ändå kan gå vägen med hjälp av vila.
En tråkig grej som hon sa var att om vi skulle vilja ha ett till barn så är det troligt att samma sak skulle inträffa som det gjort nu. Hon pratade om att min kropp troligen är "inställd på" att sätta igång för tidigt. Låter lite konstigt tycker jag-är det någon som hört något liknande? Men jag antar att det är därför som cerklage sätts tidigt (v.12-16), dvs i förebyggande syfte för att man ska slippa ligga och vila en hel graviditet?? Shit, blir inte klok på alla läkares olika åsikter och ideer om cerklage och inte cerklage! Vet att jag ligger lite i förväg i tankarna angående ett barn till, eftersom jag ännu inte vet hur jag kommer känna angående ett barn till efter denna graviditet, men som ni vet snurrar ju tankarna åt alla håll när man ligger och gör ingenting!
melinda88: vad skönt att höra att tappen var oförändrad! Jag vet verkligen vad du går igenom. Vid min förra graviditet låg jag inlagd från 22+3 tom v.27 och gick igenom mycket av det du går igenom just nu även fast anledningen till inläggningen var lite annan än den du beskriver. Håller tummarna SÅ för dig!