Cerclage?
Låg du på spec.mvc då?
Jag trivdes på både förlossningen och med Bb sköterskorna, och nästan alla på NEO, men vet inte alls hur det ligger till på spec.mvc. Träffade någon där under tiden sonen var inlagd, ca 8 veckor efter FL men minns inget av det.
Jo jag hoppas dom tar upp det, men jag tror inte det så det får nog bli jag som får ställa frågan, men jag är väldigt rätt att köra över så säger de bara nej är jag rädd att jag kommer vika mig direkt, och min sambo är nog ingen större hjälp i denna fråga, då han är helt säker på att allting kommer gå bra.
Vill ha måndag nu, för jag vill veta vad de tänker göra för att hindra en förlossning, men är så orolig över att dom inte kommer göra något mer än att bara "hålla koll". ![]()
jag var nog också lite som du, att sa ngn till mig ngt så godtog jag bara det, men jag kan säga att jag fått mer skinn på näsan mot vården efter den här resan med den här graviditeten. hade jag lyssnat för mkt på läkarna hade nog cerklaget inte hållit så här länge. jag tycker du ska trycka mycket på vad du gått igenom tidigare, att du faktiskt har fött för tidigt en gång tidigare o att de inte kunde förklara varför det skedde o att du är jätteorolig att det ska hända igen. ibland lyssnar de faktiskt på en och förstår ens oro o faktiskt tycker att du faktiskt ska ha cerklage. får du en läkare som har goda erfarenheter av cerklage så får du det kanske utan problem.. men som sagt, det minsta du ska kräva är iaf täta kontroller av tappen så man kan följa utvecklingen av den.. vi har ju haft en tjej i tråden tidigare som fått cerklage o skulle haft det i sin senaste graviditet, men hennes tapp såg bra ut så läkaren avvaktade o hon fick gå på lite fler kontroller istället o hon gick hela graviditeten utan att behöva cerklaget, men skulle de sett att tappen blivit förkortad skulle hon fått cerklage direkt.. så man kan ju göra på olika sätt...