• Lanie

Cerclage?

snalmums skrev 2011-05-27 13:09:08 följande:
    jo det var lite skrämmande igår, men vilar mkt idag så. har unnat mig ett fotbad! kollade nyss på fl har 99 dagar kvar t bf, det känns helt underbart ju. man får försöka tänka positivt även om det känns tungt ibland.

lanie: vad knas att det känns helt bra igen, men tror du håller dig till uppklippningen sen går det nog fort. ska du ligga kvar efteråt eller hur har ni bestämt?

härligt med fotbad! kommer ihåg själv när jag insåg att det var 100 dagar kvar till bf.. o jag tänkte att nu är det ju ändå inte sååå lång tid kvar.. ett par dagar senare blev jag inlagd o då blev det helt plötsligt väldigt långt kvar.. men skönt att det är tvåsiffrigt nu iaf.. man får hitta de små sakerna som ändå är positiva..

vi har inte pratat om ngt vad som kommer o hända efter uppklippningen, men jag kan iaf inte tänka mig att jag får åka hem med en gång, utan ändå vara kvar en stund för o se vad som händer.. mitt drömscenario är att jag kommer o vara öppen ett par cm redan när de klipper det, så jag blir hänvisad till förlossningen direkt..får helt enkelt se vad som händer o hur de har tänkt det.. nu är det bara fyra dagar kvar dit.. läskigt..

• Lanie

issen: gott o höra från dig o att liten ff är kvar i magen! jag kände ju också så när jag kom hem från sjukhuset, var dock i v 31 då, men då rörde jag ju jättemkt på mig o hade mkt mindre problem med sd o liknande..

• Lanie
    snalmums skrev 2011-05-28 11:30:07 följande:
    ja, det känns som det blir en tur med rullstolen idag. ska duscha nu först sen får jag känna efter hur jag känner mig. fick lite rosa blod på pappret igår kväll igen men inget kom på trosskyddet så tror inte det är någon fara. ska på konroll igen på tisdag. misstänker kanske att vid undersökningen i tisdags när man kollade med speteln att kanske det irriterade upp i slemhinnorna därav lite blödning?
    tycker att din förklaring låter väldigt sund, för det klart att undersökningar kan irritera.. o speciellt om du redan har sköra slemhinnor.. efter några undersökningar jag varit på så har jag ibland noterat mer flytningar o obehag..

hade väldigt ont i ljumskarna inatt.. usch, hatar såna nätter.. nu är det bättre igen, men blä säger jag bara.. hoppas ni får en bra lördag allihop!
  • Lanie

hej hopp allihopa! vixan: alldeles riktigt! bebis har tittat ut, det gick snabbt, hann bara o vara på förlossningen ett par timmar, åtta cm öppen när jag kom in så det var ju bara o klippa cerklaget.. o med värkar samtidigt som de klippte... inte roligt! allt gick så snabbt att jag hade nog lite panik för det gjorde mer ont än vad jag kunde ha föreställt mig.. men nu är hon här! föddes 15.09 hon vägde 2885 g och var 46 cm lång! så nu har vi o göra kan jag säga, även om hon just för tillfället är väldigt trött, precis som sin mamma!

• Lanie

en liten uppdatering från oss!

Jag hade starka värkar när jag kom in. hade haft de under natten också, dock var det sån värk jag haft i flera veckor, alltså som suttit i ljumskarna så jag tänkte inte så mkt på det. på söndag fm så tilltog de, fick springa på toa i flera omgångar o tömma tarmen o ändå blev det inte bättre. Fick ännu mer ont o även en blödning o då åkte vi in. vi var inne runt tjugo i ett, bebis föddes 15.09. när de klippte cerklaget var jag 8 cm öppen o hade nästintill krystvärkar! det gjorde ont o ta bort cerklaget, men samtidigt hade jag värkar under tiden så smärtan gick liksom in i varandra. dessutom när de skulle kolla hur öppen jag var blev det ännu värre. jag kommer inte ihåg mkt av förlossningen annat än att det gjorde så ont att jag sa flera gånger att jag inte ville vara med längre, att jag inte skulle klara det för det gjorde för ont. är lite ledsen idag för att förlossningen blev så dramatisk att jag bara minns smärtan i dimman.. o så minns jag givetvis hur kickan såg ut när hon föddes, det var stort! att se att hon andades, att hon fick komma upp till mig istället för att skickas ut i akutrummet.. att hon fått vara hos oss hela tiden o att hon är en stark liten, stor flicka! hon har sugit på brösten så mkt redan att jag fått stora sår,,, ajajaj

apropå försäkringar. vi valde folksams för den började o gälla redan från v 22+0.. behövde heller aldrig fylla i ngn hälsodeklaration..

• Lanie

o glömde, Tack så mkt för alla gratulationer!! nu ska ni se att ni också snart är där!

• Lanie

vixan: på ett sätt är jag glad över att bm lät det fortgå, för nu är det ju över o det var hemskt under de två timmarna det tog, men vet inte om jag hade velat ha bricanyl som dragit ut på det ännu mer.. hon lyckades iaf till slut o få kontakt med mig o andades med mig o få mig att fokusera på mer än bara smärtan så krystvärkarna gick ju ändå rätt bra, det värsta var nog nästan innan jag var fullt öppen o hade ju inte långt kvar då jag redan var åtta cm öppen när de klippte bandet.

har börjat använda amningsnapp o det känns redan så mkt bättre, behöver inte ha ångest nu när hon ska äta, så den hjälper mig mkt o hon är så fasligt stark! förstår inte hur en sån liten människa kan suga så hårt! hon är iaf lik sin pappa o sin storebror.. finns inte mig någonstans ännu..

• Lanie

hej tjejer! vilka trevliga diskussioner ni har här inne!

rakning ja, jag har väl varit lite grann, som vem fan bryr sig? jag har bara rakat bikinilinjen lite o ansat när det blivit lite för långt.. mer har jag inte gjort.. läkarna är nog vana av o se både det ena o det andra.

jag var också så där blöt mellan bena ibland o jag nojade precis som er, åkte faktiskt in en gång för o kolla läget..

vi är hemkomna nu iaf.. kickan är supersnäll än så länge, hoppas det håller i sig.. vi håller på o klurar på namn än, men nu har vi nog bestämt oss..

• Lanie

Vi har nu bestämt oss... Lilla Kickan blev en Thea Hillevi.. nu ska man bara lära sig o säga thea oxå o inte bebis eller kickan... :)

• Lanie
    snalmums skrev 2011-06-03 16:41:36 följande:
    fina namn ni valt t henne, det gick ju fortSkrattande
    vi har ju pratat om det namnet sen hon föddes, men nu bestämde vi det.. eller mest min sambo.. jag kom på namnen, han fick bestämma :)
Svar på tråden Cerclage?