snalmums skrev 2011-05-18 18:27:46 följande:
ja gör det om du känner så, men tveka inte annars att ringa till fl och kolla försäkerhetsskull! sitter här nu på helspänn om det kanske är dags för dig senare ikväll.
fast skönt att det släppte lite när du gjort nr 2, ibland kan kan också få konstig känsla just när jag ska gå och göra nr 2. jag hatar det verkligen är så rädd att trycka på och att cerclaget ska gå sönder eller ngt, värsta mardrömmen är nog om vattnet går eller så. uscha! oftast brukar jag få ta microlax och därefter blir det lättare att göra nr 2 för att slippa krysta på så mkt då. jag äter också linnfrö och tar ngn medicin som heter ngt på lac....för att hålla igång magen men visst jag är ändå lite hård. (vilka detaljer vi ger varandra nu om bajseri ellerhur?) hahahaha
nä, jag kommer nog o ringa in till fl o kolla vad de tycker iaf. händer det inget mer kanske det inte är ngn ide o åka in iaf.
ja, jag har ju haft en hel del sammandragningar när jag varit kiss eller nr 2 nödig.. var också jätteorolig i början att trycka på för hårt.. är det lactulos du använder? jag har använt microlax vid två tillfällen o det är så otäckt tycker jag att jag gör allt för o slippa komma dit när det är det enda som fungerar. jag använder mig av ngt som heter paraffinemulsion, fick det när jag låg inlagd o har fortsatt med det när jag kom hem.. men det är rätt dyrt o apoteketpersonalen har aldrig hört talats om det när man kommer o frågar om de har det. ja, det är verkligen spännande detaljer... :)