MiScHoOo skrev 2011-05-14 18:34:40 följande:
jag vet inte om jag sa till er att jag är gravid igen, just nu känns det inte så roligt utan en tråkig start som jag är trött på. När jag var på jobbet, så hände det en akut situation där jag var tvungen att flytta en patien från sittande till liggande på golvet, den dagen hade jag inte ont. Dagen efter fick jag ont i mitt band och som ni vet är jag jätte rädd för min livmoderhals eftersom jag har bara en sådan. Fick tid akut till kk i helsingborg och läkaren sa att musklerna runt bandet fick stryk och det var det jag hade ont av. Hon kunde inte se en graviditet på vul utan hon såg förtjockade slemhinnor. Detta var i fredags för en vecka sedan.
I samband med smärtorna av bandet ringde jag min privat läkare som skulle titta på mig och i samband med hennes besök kunde man se fosterhinnan och en sak i den. Det såg lovande u. Nu har jag även börjat med innohep sprutor.
jobbigt för dig att du fått ont, men härligt att det ser lovande ut iaf! hoppas du kan börja o ta det lite lugnare så du inte behöver oroa dig mer än nödvändigt.
vad är innohep sprutor?
snalmums skrev 2011-05-15 12:28:18 följande:
halloj tjejer!
hoppas eran helg varit bra? själv har jag mest legat på soffan, igår hade vi kalas och åt lite smörgåstårta. det var riktigt gott faktiskt. (åt lite nu till lunch också) igår så satt jag lite kortare stunder. idag har jag tom dammsugat lite fy på mig, men kände mig ganska pigg fast jag borde ju inte dammsuga. fy på mig!!! i efterhand fick jag lite molande värk och la mig direkt på soffan och tog 2 alvedon vips nu är det borta och h*n ligger nu och buffar för fulla muggar. en riktigt livlig krabat i magen. v 25 idag (24+0) wiho börjar se ljuset i tunneln nu
imorgon väntar läkarbesök på spec mvc, koll på cerclaget. hoppas allt ser bra ut, sen hoppas jag på att få min rullstol i veckan så jag kan kanske komma ut litegrann utan att behöva anstränga mig alltför mkt. bara sitta och åka runt, det blir säkert bra!
ser att ni snackat lite sex här inne, jag har blivit strängt ordinerad att inte ha sex,bada,använda ob. ja det är bara att hålla ut, har hållt mig från att h*n simma in i ägget! vilken onödig info att veta va? hahaha
helgen har varit finfin, men idag är jag helt slut! känner mig nästan bakis. tror jag var uppe för länge i natt o att jag grejade lite för mkt igår med matlagning och städning. Idag blir det soffan hela dagen! nu skulle jag vilja ha lite smörgåstårta jag också. tom så jag känner mig bakishungrig.. o vad härligt att du börjar o se ett ljus någonstans!
ska också på koll imorgon, ska kolla cerklaget, göra tul o planera in borttagandet av cerklaget!
väldigt onödig info, men ack så roligt!