• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MeOnFire

hahahaha  ni är roliga ni tanter ;)

• FruHellström
    vixan skrev 2011-09-12 15:03:24 följande:
    Jag tror att du får nästa gång också. Tror inte att de vågar chansa. Usch du är ju jättegammal!!! Nu kan man undra hur jag ska orka som är 37.....??? Glad
    Hahah, ja fy, kanske byta vagnen mot rullatorn direkt
    Skämt o sido, min son är 9, o så nu denna, känner inte riktigt för o vänta kanske 3-4år till nästa o börja om som sagt. Hoppas läkaren oxå säger att det blir cerklage nästa gång, får se på Onsdag, längtar faktiskt...
    Sista kollen, sen är det lixom, ja, fullbordat på ngt sätt, så skönt!  
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-09-12 15:22:38 följande:
    Hahah, ja fy, kanske byta vagnen mot rullatorn direkt
    Skämt o sido, min son är 9, o så nu denna, känner inte riktigt för o vänta kanske 3-4år till nästa o börja om som sagt. Hoppas läkaren oxå säger att det blir cerklage nästa gång, får se på Onsdag, längtar faktiskt...
    Sista kollen, sen är det lixom, ja, fullbordat på ngt sätt, så skönt!  
    En rullstol hade suttit fint nu när man vaggar fram med knakande fogar. 

Ja tänk att vi har kommit så långt. Kändes sååååååååååååååååååååå långt till dessa veckorna från si och sådär 13 veckor sen.
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-09-12 15:42:08 följande:
    En rullstol hade suttit fint nu när man vaggar fram med knakande fogar. 

Ja tänk att vi har kommit så långt. Kändes sååååååååååååååååååååå långt till dessa veckorna från si och sådär 13 veckor sen.
    Japp!

apropå det här med plumpa män... sambon sa igår, ja men du ska ju röra på dig sa läkaren... ut o gå promenader går INTE, jag har ca 100m till sonens skola, jag blir heeeelt slut efter det. Sen när jag har röjt ut, inte lyft tungt, sonens rum o skruvat ner tavlor o grejat, då får jag inte hålla på o röra mig... jag tycker det är lättare att vara hemma o greja lite lätt än o gå från huset, hemma kan man ju sätta/lägga sig ner om det blir jobbigt.
    Ibland är dom billiga... o fattar absolut ingenting....
    Sen sa han, ja men du sitter ju bara framför datorn mest hela tiden...
    O dina kläder, de tvättar sig själva, disken diskas? suck! Skönt graviditeten snart är klar så man blir sitt vanliga mysiga jag igen{#emotions_dlg.djavulsk} 

• mamma mys

tapp kontroll avklarad o tappen opåverkad:) sen var jag på bm besök o magen mätte bara 22 cm..fina hjärtljud o blodprov..sen var väl blodtrycket sådär 50/110..det förklarar ju varöfr jag känner mig matt o snurrig i huvudet:/

• Trassel

FruHellström, du kan nog räkna med cerklage, ingen idé att chansa på det!

mammamys, fint med bra tappkoll! Jag har min om en vecka och usch vad långt bort det känns. Denna cerklagegravidietet är sju resor jobbigare än den förra och det är halva tiden kvar , minst....

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Lanie

fruhellström: min läkare kom in oss på BB o sa att jag var välkommen att ringa till henne om vi skulle ha fler barn i framtiden för det var självklart att jag skulle få cerklage igen!

• Trassel

Å, sitter och håller på med sjukskrivningspapper. Denna djungel!! Och allt ska beskrivas på typ två rader.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MeOnFire

kl 1 idag ska jag kolla tappen/cerclaget för sista gången.. Nervös nu faktiskt, jag känner på mig att min tapp blivit kortare sen sist, det känner jag.. Hoppas bara på bästa möjliga besked iaf,  bli inlagd eller likn hade ju vart sådär kul nu. Klipptiden ska bli underbart att få, då är man ju typ nästan i hamn så att säga! ;)

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-09-13 10:08:30 följande:
    kl 1 idag ska jag kolla tappen/cerclaget för sista gången.. Nervös nu faktiskt, jag känner på mig att min tapp blivit kortare sen sist, det känner jag.. Hoppas bara på bästa möjliga besked iaf,  bli inlagd eller likn hade ju vart sådär kul nu. Klipptiden ska bli underbart att få, då är man ju typ nästan i hamn så att säga! ;)
    härligt!!