klogu skrev 2011-09-18 10:36:36 följande:
22+6 idag. Måste klara mig till 24+0 för innan vill dom inte försöka rädda Lillen. Ska göra en ny mätning imorrn eller på tisdag, förhoppningsvis redan imorrn. Man vill ju lita på läkarna men samtidigt blir jag så tveksam. Dom säger ett det inte är tyngdkraften som startar en förlossning utan en kemisk process i kroppen. Dom säger också att dom har haft kvinnor liggandes här med 0 mm tapp men ändå inte varit öppna och att dom klarat sig många veckor. Tycker det är så konstigt med inställningen. När jag kom in till Huddinge med tvillingarna sa dom att ifall dom skulle lyckas stoppa det skulle dom sätta in ett cerklage direkt morgonen efter. Här är det inte alls så. Visserligen är inte förlossningen igång, men ändå. Det är är Karolinska sjukhuset i Stockholm. Man kan ju tycka att det ska vara ett toppsjukhus. Men vi får se vad nästa mätning säger och vad som händer då. Skulle dom sätta ett cerklage och det får motsatt effekt och triggar igång det kommer jag aldrig förlåta mig själv för att jag propsade på det. Vet varken ut eller in känns det som.
En normal förlossnings sätts igång genom en kemiskprocess möjligtvis men har man en försvagad tapp så gör nog tyngdkraften sitt. Min läkare så att tappen oftast är längre på morgonen och att det var en anledning till att man skulle vila mycket.
Det gäller som sagt att hitta rätt läkare. Min läkare har varit den som proppsat på att jag behöver cerklage så jag har verkligen haft tur. Hoppas att du får den hjälp du behöver.