• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

snalmums: jag har enbart gått hos annalena o hon har tagit sig tid att träffa mig även då jag kommit in akut iom att hon kan min historia o för att jag ska slippa flera olika läkare....hon är bäst... ja jag bor i glanshammar:) ca 3 il utanför örebro..du då??

• violatricolor
    Lanie skrev 2011-10-09 16:36:25 följande:
    nu är jag mammaledig. Thea är fyra månader. Jag jobbade hemifrån (jobbar på kontor o har långt till jobbet) tanken var att jobba hemifrån heltid, men jag hade ont av cerklaget när jag satt så jag blev sjukskriven på 50 %, resten av tiden låg jag i sängen och jobbade, men sen blev jag ju inlagd i v 25 o sen blev jag helt sjukskriven fram tills hon föddes...
    Ja men det är hon ju ja! Det vet jag ju! Just det ja, du var inlagd också. Ursäkta, jag är lite borta verkar det som...

Håhåjaja.. Får se hur det blir med alla åtaganden man har.... 
    vixan skrev 2011-10-09 16:39:14 följande:
    Nej jag har inget tung jobb men han sjukskriver alla då han tror på att tyngdkraften gör sitt.
     Ok, ja, det verkar vara olika det där.... 

Här verkar de tycka att man ska vara aktiv.... 
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-10-09 15:13:07 följande:
    Vaginalt, tror jag. Jag gillar inte ryggbedövning och så verkar man ha så ont så länge efter snitt.

=) härligt
  • violatricolor
    MiScHoOo skrev 2011-10-09 18:54:49 följande:
    =) härligt
    Fast jag är rädd att få mitt underliv och sexliv totalförstört Det är dock ett av de mindre bekymren i sammanhanget....
  • Lanie

viola: jag blödde lite.. timmarna efter insättandet när jag gick på toa var det en hel del, men det minskade snabbt...

• violatricolor
    Lanie skrev 2011-10-09 21:29:05 följande:
    viola: jag blödde lite.. timmarna efter insättandet när jag gick på toa var det en hel del, men det minskade snabbt...
    En hel del?! Förvånad
  • mamma mys

violatricolor: jag har blödit som en mindre mens i några dagar efter insättandet de 2 sista gångerna...1a gången när jag fick akut cerklage blödde jag rätt så mkt under hela tiden tills förlossningen satte igång 5 veckor senare...men läkaren sa den här gången att jag blödde ovanligt lite...har legat kvar på sjukhuset ett dygn efter insättandet o sedan 1a veckan hemma har jag enbart fått ligga, gå på toa o äta sittandes..på sjukhuset fick jag ligga o äta o bara gå upp för toa besök samma dag som insättandet o andra dagen provat att gå upp o äta o har det vart lugnt med sd så har jag fått åka hem..sen har jag ökat sucksesivt på aktiviteterna, men hela tiden lyssnat på kroppen o det är först nu man börjar slappna av lite o då går jag ju snart in i vecka 30...

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10

Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36 

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
  • Lanie
    violatricolor skrev 2011-10-09 21:33:51 följande:
    En hel del?! Förvånad
    ja alltså, inte jättemkt, kanske en mängd som när man är inne på tredje dagen med mens, men det var bara precis efter insättandet, några timmar senare var det bara lite blod på pappret när jag torkade mig.. så det var ju inga floder