• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-11 17:03:36 följande:
    jag insåg idag att med lite tur så kanske cerklgaet är klippt till 1a advent o jag kan fixa allt jul stök med endast lite bärhjälp pga foglossningen..det är lycka det...o göra iordning det sista inför bebisens ankommst:) äntligen börjar slutet närma sig...imorgon går jag in i vecka 30.weiii:D nu ska jag ta en tablett mot halsbränna o drömma mig bort i framtida julstök:)

hahah, tänkt dig att tiden går fort och man börjar redan prata om jul. Kan du inte förbreda lite och frysa in det som går att frysa i innan klippet?
  • mamma mys

mischooo: nä det är ju normal vikt men jämfört med nästa som vägde 3800 så var det lite skillnad...men hoppas på en mindre bebis denna gång..lite lättare att få ut iom att min senaste fastnade med axlarna:/

ja tänkte väl mindre på maten o mer på fönster puts, gardiner, ljus stakar o stjärnor, julgran, jul bädda, o prydnader...längtar..älskar att fixa hemma:) kollade jotex idag o blir såå sugen..men vet att jag borde vänta med beställning tills bilen är besiktad o man vet att den rullar;) men är så shopping sugen;) 

• FruHellström

men åh!!! tänkte mig inte för,men skönt att det gick bra vixan! 
    Fick du lustgas??
    Jag har sjuka sammandragningar ikväll, jättejobbigt :/ 

Hoppas med att få bli sjukskriven fram till fl då man knappt kan gå... 

• mamma mys

fru hällström: du behöver inte oroa dig..det kommer gå bra...mår du bättre från förkylningen? sd beror säkert på nervositet...mina sd påverkas mkt av psykisk stress....jag hoppas också på att bli sjkskriven för foglossningen sista veckorna...annars blir det väl fp eller havandeskaps penning..men det är ju smidigast med sjukskrivning känns det som;) lycka till imorgon o hoppas du får sova inatt..

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-11 19:05:13 följande:
    mischooo: nä det är ju normal vikt men jämfört med nästa som vägde 3800 så var det lite skillnad...men hoppas på en mindre bebis denna gång..lite lättare att få ut iom att min senaste fastnade med axlarna:/

ja tänkte väl mindre på maten o mer på fönster puts, gardiner, ljus stakar o stjärnor, julgran, jul bädda, o prydnader...längtar..älskar att fixa hemma:) kollade jotex idag o blir såå sugen..men vet att jag borde vänta med beställning tills bilen är besiktad o man vet att den rullar;) men är så shopping sugen;) 

aha, jag tänker endast på mat nu för tiden ;) hehe. Ja, det lär bli mycket jobb. Hemskt att inte kunna fixa allt själv. Men som du säger fixa gardinerna och allt du kan fixa lite till och sedan får du tyvärr vara som en chef som jag är och stå/sitta och peka på vad din hjälp ska hjälpa dig med. Skit jobbigt. Som tur innan jul så har jag min bebis förhoppningsvis och då skiter jag i städningen till efter jul.
  • FruHellström
    mamma mys skrev 2011-10-11 20:08:19 följande:
    fru hällström: du behöver inte oroa dig..det kommer gå bra...mår du bättre från förkylningen? sd beror säkert på nervositet...mina sd påverkas mkt av psykisk stress....jag hoppas också på att bli sjkskriven för foglossningen sista veckorna...annars blir det väl fp eller havandeskaps penning..men det är ju smidigast med sjukskrivning känns det som;) lycka till imorgon o hoppas du får sova inatt..
    förkylningen är jobbigast på morgonen o den håller på o gå över tror jag. Fast jag känner mig inte så nervös inför imorrn, men det kan ju ligga undermedvetet. Min son sa nu ikväll när jag nattade honom, vet du mamma, jag tror bebisen kommer imorrn. varför då? -Det bara känns som att den kommer göra det. Han är nog mest otålig :)
    Nu blir det alvedon o en kopp te sen skutt ner i bingen  
  • FruHellström
    Meonfire, hoppas det gått bra för dig idag med!! kram
  • FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-10-11 15:52:38 följande:
    Grattis tjejer för klippet idag och lycka till imorgondagens klipp. Håller tummarna att bebisarna kommer snart. Gud vad spännande det är nu. Själv fick jag ont att jag åkte akut till förlossningen. Etappen var 4 cm stängd och jag tog en bricanyl tab och där fick jag en spruta också. Vaknade jätte tidigt idag för socker testet och det gick bra, hade 7,8 i blodsocker efter drycket som är jätte bra. Bebisen väger idag v 27+0 1046g. Läkaren sa att oddsen ser bra för oss. En vecka till eller två vet ej hur dem räknar, hur som helst så slutar jag vara Lunds patient. Många åter många läkare tror inte jag kommer att nå v 36. Men min lasarett läkare och min man tror att jag når den tiden. Med andra ord allt såg bra ut
    Vad skönt att höra! {#emotions_dlg.flower} Hoppas du iaf går över 30veckor! Kram
  • violatricolor

Grattis till lyckade klipp! Och får jag be er att hålla tummarna för mig imorgon när jag ska få cerklage? Är skitnervös!