Trassel skrev 2011-10-10 22:02:49 följande:
Pupp,
varje dag som går är ju kanon och att du inte har sd och att blödningen slutat! Alla bra saker får man ta som små guldkorn! Ligg still så håller vi tummarna!!
Vixan, Fru H och MeOnFire,
klart det kommer gå bra med klippet. Det är ju en fis i rymden i jämförelse..

Lycka till nu!!
Viola,
det är alltid skönt att höra hur andra har haft det, det ger mer än vad läkarna säger tycker jag.
Blödningen man får efter cerklaget är ju för att de syr i tappen så det brukar vara ganska lindriga blödningar som går över rätt fort. Hade lite missfärgade flytningar upp mot nån vecka sist och denna gång försvann det på två dagar.
Vad det gäller kontroller så diskutera det på återbesöket. Du ska ha så många kontroller som DU känner dej trygg med!
Mina restriktioner är inte lyfta/bära tungt, max några kilo. Inte anstränga mej fysiskt. Inte stressa. Inte sex. Inte bada. Mycket vila. Och då har det ju ändå hitills funkat rätt bra för mej men jag försöker hålla mej till de restriktionerna. ( svårast är att inte lyfta och bära när man har småbarn hemma men det går... )
Att det drar igång efter insättandet verkar vara väldigt ovanligt i alla fall så jag tror du kan vara ganska trygg med detta.
Själv är jag idag på den där dagen då vi förlorade våran första kille. 21+4. Senast med Sander så var det ju verkligen ny mark efter den dagen och allt kändes nytt och ännu mer osäkert. Nu har jag ju i alla fall Sanders graviditet att jämföra med så det blir ju mer igenkänningsfaktor denna gång men den här dagen känns lite extra i minnet.
Åh jag förstår att den dagen känns extra! Jag känner att ju närmare 22+5, då vår pojke föddes och dog, desto oroligare blir jag och just den dagen kommer nog att vara lång och speciell.
Ja, det måste vara svårt att inte lyfta med en liten kille hemma!
Jag försöker ta det lugnt och har dragit ner på en del åtaganden trots att jag inte är sjukskriven men stress är svårast att undvika tycker jag...