zika skrev 2012-10-21 09:16:32 följande:
Har läst en hel del här inne men inte allt... Ligger inlagt med strikt sängläge sedan 2dygn. När jag kom in med blodiga flytningar var jag öppen 3-4 cm och hinnan tittar ut. Utbuktningen har dock minskat. Ser inte bra ut enligt läkarna men ev försöker de sätta cerklage om förlossningen inte startat om ett par dygn. Livrädd då vi miste en dotter i v 28+5 i våras. Nu är jag bara i v19+3 så det finns ju inget hopp om barnet kommer nu. Många risker med cerklage och svårt att sätta då jag redan är öppen enl läkarna men man måste ju gripa varje halmstrå .....
Usch jag beklagar eran tidigare förlust och det ni nu råkat ut för, låter lite likt min situation, kom in i v 22 pga en helt annan sak och då såg de av en slump att tappen hade öppnat sig ca 3 cm , så endast ca 1 cm fanns kvar sluten, hinnan buktade ner men inte så Den tittade ut.. Vi fick oxå göra det svåra valet om vi skulle sätta cerclage, läkaren var noga med att påpeka om risken när Man sätter det sent och dessutom när Man redan öppnat sig, eftersom det är ganska stor risk att dom råkar ta hål på hinnan.. Vi kände att det var vårt sista hopp iaf och gjorde operationen som gick väldigt bra.. Hade strikt sängläge även efter op och nät jag kommit till v 28-29 och det fortfarande såg bra ut tyckte läkarna att jag kunde börja vara uppe mer.. Har kommit så långt som v 34 nu och allt har flytit på bra.. Jag önskar dig all lycka till och hoppas det går lika bra för dig!! Vet att man inte känner något Hopp , jag kände nästan att jag bara ville strunta i alla val och alternativ som Fanns när jag kom in i v 22, just för att det kändes som att det redan var kört på Nått sätt.. Men som sagt det gick bra och jag tror det är tack vare cerclaget absolut.. Många kramar till dig!