Anemonee skrev 2012-10-05 23:06:00 följande:
Skönt att allt gick bra dallis! Varför skulle du ta blodöfrtunnande om jag får fråga? Förstår att det känns sådär med jobbet men som sagt kan ju vara skönt att få göra nått oxå.. Efter att ha varit sängliggande i 8 veckor så kan jag bara säga att aldrig mer! Hehe men nu har jag ju fått börja röra mig och leva normalt men ändå ta det lugnt .. Men vart ju sängliggande eftersom det vart akut .. Men som det är nu är det ju skönt att vara hemma eftersom man ändå får leva hyffsat normalt och ha sov morgon varje dag:) jag är nu inne i v 32 så det närmar sig för mig:) fick min klipptid igår och det blir den 15 nov, är då i v 37+2.. Läkaren har ju hela tiden sagt v 36 så hade ju förväntat mig typ 35+0-36+6 nånting, men men nu blev det 37+2 och det är väl bättre det egentligen med tanke på att bebisen kan ganska snabbt efter klipp.. När har ni fött efter att ni klippt? Ni som haft graviditet med cerclage innan alltså.. Och fick ni stanna på sjukhuset efter klipp?? Över dagen ? Är så nervös efter klippet och att det ska göra ont :/ men jag hoppas det går fort och går enkelt..
Jag vet inte riktigt varför jag ska ta BFT... De sa bara att det minskar risken för proppar...Fick inte det förra gången, men så länge det hjälper så :)
Visst kommer det vara skönt att kunna jobba, men just nu är det så mycket tjafs på jobbet, så det hade varit skönt med lite semester..
När de klippte mitt cerklage förra gången så gav de mig Bricanyl för att stoppa eventuella värkar. Tog bort mitt under narkos, men fick åka hem när jag hade vaknat till liv.
Tog ca 1½ vecka innan han tittade ut. 3 timmar från första värken tills han var ute...
Har funderingar på att campa utanför förlossningen från det att cerklaget klipps den här gången ;)