• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • SofieBerglund

Ebolms
    Jag fick så lite restriktioner efter op, de sa inte ens att vi inte fick ha sex eller bada. Min bm sa att vi inte ska ha sex, så det har jag fått information om där. Bad har jag tyckt varit logiskt att man ska undvika. Annars verkar vi ha fått samma info.
    Jo, jag är sjukskriven 100% till torsdag, förmodligen kommer det att förlängas. Jobbar som personlig assistent med andra ord ett mycket tungt jobb.

Giggle
    När jag känner efter när det känns så känns det ändå ganska ytligt, inte så långt in. Ska fråga om det kan vara åderbråck, det gjorde faktiskt ont innan op också och min tapp hade minskat något då. Hade inte alls tänkt på att tappen faktiskt kan växa och att även det kan kännas. Negativa jag tror alltid det värsta. Skönt att du sa det, tack!

Tack tjejer för att ni orkar med mina miljoner frågor! Är skönt att prata med några i samma sits och läget ser inte så mörkt ut ändå. Ni har lugnat både mig och min sambo många ggr i vår enorma rädsla i allt det här. Så ett stort tack till er! :)
    Kram på er

• SofieBerglund

Giggle
    Min tapp hade INTE minskat. Ett ord som föll bort ;)

• Kaffemajja

Hej, Jag hoppar in i den här tråden....har följt den ett tag. Är gravid i v20 (19+2). Fick mitt cerklage insatt 25/4. Läkarna har sagt att jag ska vila mycket, använda sunt förnuft.....men jag ligger ner mer än så!! Har en dotter på 5 år så jag passar på att ligga mycket när hon är i förskolan.

• violatricolor