ebolms skrev 2013-06-25 18:05:08 följande:
Linda
Jag mår okej. Har vart hos kuratorn 2 ggr nu sen jag började röra mig mer. Det har varit lite kaos i huvudet..är väl det fortfarande men det är bättre efter att jag fick prata av mig. Nu är jag mest stressad och nervös om vartannat. Svårt att förklara.. Men det bara måste gå bra denna gången!
Änglagosse
Min tapp har varit 17mm-19mm sen v.24-25. Och att du har kommit till v.32+ är ju superbra! :) Hoppas hon stannar lite till iaf.. från v.34+ stoppar dom ju inte förlossningar längre. Kommer inte ihåg vart du bor men jag tror det gäller i hela landet.
Oj, min tapp har legat på runt 40mm hela tiden fram tills vecka 25 ungefär. Då gick den ner till ca 35mm och har legat runt det fram tills förra veckan. Precis, Dalarna har också vecka 34+0, och det är ju snart =) Fr.o.m igår vecka 32+0 så gick gränsen för att jag skulle få kortison mot lillfisens lungor också, så det känns ju som att man är påväg åt rätt håll så att säga. Jag hoppas att lillan vänder sig själv igen ganska så snart, hon låg ju med huvudet nedåt redan för 4 veckor sedan. Vill inte gärna att hon ska vändas i magen :(
Gud, det finns så mycket man oroar sig för fast man har kommit så långt denna gången. Navelsträngen, ifall hon inte mår bra, tillväxten, näringen från moderkakan.. Ja, allt!!! Jag vill bara att hon ska komma ut nu så jag har koll på henne och slipper oroa mig för hur hon har det i magen, samtidigt som jag vill ge henne chansen att växa lite till. Det är tur att det är en livlig dam som jag får chansen att känna mycket, varje dag :D