Linda
Jag var fortfarande sjukskriven 50% när jag fick mitt cerklage, hann aldrig gå upp i 100% efter att vi förlorade Wille. Men hade vi blivit gravida med syskon senare så hade jag hunnit och då hade jag jobbat som vanligt. Blev sjukskriven 100% igen direkt efter jag fick cerklaget. Hoppas ett litet frö fäster för er snart!! <3
Sofie
Vi klipper den 1 Juli, då är jag i v.36+0. fick välja själv när jag ville klippa och jag orkar inte vänta längre! Nu vill vi bara ha ut henne så vi får hålla i henne! Vill bara höra hennes skrik så jag vet att hon mår bra! Gyn undersökningen vi gjorde förra veckan visade att tappen är mjuk och redo för förlossning, så jag tror att det kommer komma igång ganska fort efter att vi har klippt :) Läkaren kunde få in ett finger i "livmoder gången" ;eller vad man ska säga :P, om hon ville! Trodde inte man kunde få det när man hade cerklage men det gick visst. Blev glad när hon sa det för då får vi lillasyster snart! :)
Denna resan har ju såklart varit jobbig psykiskt, sjukt jobbig! Men för mig har den ändå gott fort. Det har varit väldigt skönt! Men oron kommer ju alltid att finnas! Jag håller tummarna för att ni fixar det nu! Sängläge betyder mkt, så vila vila vila!
Giggle
Det känns ju när man tar bort cerklaget, man kan få som en svimmingskänsla när dom är och drar i tappen och försöker klippa bort det men det är ingen fara, förhoppningsvis går det fort :) Som du säger, vi ska ju snart trycka ut en unge, då är klippet inte ens i närheten av smärta.