• Lilla

järfällatråden 9

Mirjam: oj, redan v. 31! Vad fort det går! Vilket mvc går ni på? Jag gick på Mama Mia i Kista. Tyckte det var bra! Hade hört negativt om Kvarnen i Jakan.

Elin: vi har ställt Tor i kö, men inte fått någon bekräftelse på det. Borde nog ringa och höra så de fått anmälan...

• Lilla
    tip: grattis till lilltjejen!!

Matglad
    : jag såg när ni cyklade förbi. Hoppas bilen blir färdig så ni kommer iväg på er resa! Vi har ansökt om plats till Tor från augusti 2011. Vi får se hur vi gör. Han kommer vara så liten då, men det verkar ju vara omöjligt att få en ålats i typ november/december/januari.

lillapindi: grattis till lyckat UL! Vad roligt med en liten kille! Blir ju en perfekt julkapp i år då!

Flingan: tack för uppdateringen om tip!
  • Lilla

Tor och jag är just hemkomna från BVC. Nu  veckor gammal väger han 5515 gram (3040 gram när han föddes). Stora killen! Idun har åkt med farmor till Dalarna. Hon ska vara hos farmor och farfar några dagar själv för första gången.

utteröga: bra present om de har trädgård och en bra plats att plantera trädet på.

Flingan: hoppas ni får det bra på landet! Gulligt av dig att städa.

stora syster: mumsigt det lät med hemodlad gurka! Kramar till dig! Hoppas det känns bättre snart! Kanske läge att gå till en kurator och prata annars eller vad tror du? Äter du många mediciner mot SS?

• Lilla

Fligan: snart har Tor vuxit ifatt Agnes!

stora syster: kanske värt att prova antidepp!

• Lilla

Kram till dig Marina! Har det hänt nåt? Förstår om du inte vill dra det här på FL. Hoppas det vänder snart och vad skönt att du har en sån fin man!!

• Lilla

Marina och stora syster: jag sa senast till Matglad i måndags att jag skulle kunna tänka mig att börja jobba redan nu, men jag ska vara 100 % föräldra"ledig" året ut. Och på FB väljer man absolut vad man vill skirva och delge "världen".

• Lilla
    MrsMumrik skrev 2010-07-29 19:24:08 följande:
    I tisdags morse klockan 07:49 föddes vår älskade lilla Selma Hjärta

Hon vägde 2880 gram och var 50 cm lång. Lyckan är total!
     Mumriksfru: grattis till lilla Selma! Jättegulligt namn! Gick förlossningen bra? Hur mår du nu? Njut av första tiden med nyfödd bebis! {#emotions_dlg.flower}
  • Lilla

Utteröga: hur ser teletubbiesdräkten ut? När Uma har den på sig ser hon ut som en liten teletubbie då? Färg? Lät jättesöt!

Flingan: hoppas du står ut hela helgen då. Vad är det som är jobbigt? Är hela familjen samlad?

Jag försökte mig på att göra "plankan" alldeles nyss:

Hm, det var mycket svårare än jag trodde. Vet inte om jag gjorde rätt, skulle behöva en spegel i golvhöjd för att se + att det stramade mycket i ärret på magen. Jag har nästan bestämt mig för att börja träna på www.kenzai.se i Barkarby i september (3 månader efter snittet är det ok med styrketräning, joggning etc). Nästa vecka ska jag och en Skälbykompis gå dit och kolla. Kravet är att vi båda kan ha våra bebisar med oss (nu 2 resp. 5 månader), annars funkar det inte. Kvällstid kommer ingen av oss iväg.

Flingan: jag rapporterar till dig efter Kenzaibesöket! Vore så skoj om vi kunde träna ihop och peppa varann! Annars kan vi "bara" peppa och pusha varann, det funkar också!

Nu vaknar Tor! Vi hörs tjejer!

• Lilla

Utteröga: vad roligt med en massa utklädningskläder! Jag tänker också att det är bra om träningsstället lika nära hemmet, för annars kommer jag nog inte iväg. Är du sugen? (fast jag vet att du inte kan dagtid)

Svar på tråden järfällatråden 9