järfällatråden 9
Grattis på bröllopsdagen Marina!
Hoppas ni får lite egen tid i kväll. Köper ni hem nån god mat och firar lite?
Jag har en bajsande bebis här
, alltså han bajsar ju heeela tiden!
Grattis på bröllopsdagen Marina!
Hoppas ni får lite egen tid i kväll. Köper ni hem nån god mat och firar lite?
Jag har en bajsande bebis här
, alltså han bajsar ju heeela tiden!
Jag gillar thairestaurangen i Veddesta industriområde, men de har semsterstängt såg jag igår då jag var sugen på att köpa middag därifrån. Blev en kyckling-bulgursallad från Lilla rött/Skälby pizzeria istället. Annars är Hao men i Viksjö centrum okej tycker jag. Biff med tomat och paprika (sötur sås) med ris är ett tips. God!
Ja, det står på hemsidan att de öppnar måndag 9/8...
Mmmm, vad gott med choklad Annika!
Visst är ni några här som har erfarenhet av hormonspiral? Kan jag få era åsikter? I jämförelse med minipiller?
Utteröga: så söt Uma är i teletubbiedräkten! Vad är blue flag för smak?
stora syster: jag känner lika ang. att det känns som att folk tittar och jsg inte vet hur maskinerns fungerar, men nu ska jag komma över det har jag bestämt mig för.
Är det nån som vill leka med mig, Idun och Tor på torsdag?
utteröga: grattis!! Vad roligt att ringarna är beställda! 
utteröga: jag förstår att du väntat! Det var ju ett tag sen du friade... Underbart att det blir av nu! Har ni planerat var ni ska förlova er? 
Marina och Flingan: jobbigt att det blev en tuff förskolestart efter sommarlovet, men det är ju lite jobbigt även för oss vuxna att börja jobba igen efter semestern så det är väl inte så konstigt att de små reagerar egentligen. Idun är ledig denna vecka och nästa också, sen får vi se hur det går för henne när det är dagisdags (15-timmars).
Jag är så nöjd! En mysig och rolig dag med barnen: klippning av Idun (hon fick lila färg i håret), ärenden i Jakans centrum, lunch på bänk i gallerian, biblioteksbesök, lek och gratis karusellåkning (en farfar kom med sina barnbarn och stoppade i pengar 2 ggr och eftersom Idun redan satt på motorcykeln och låtsasåkte fick hon följa med), lek i vår lekpark och grannparken, bokläsning i soffan, Barbapapa bygger hus på Youtube m.m. En tuff kväll med gråt och Idun som länge totalvägrade äta middag... Och så ringde maken och sa att han måste jobba sent, jättesent eller hela natten. Det beror på hur det går (de gör experiment i laboratorium) hur sent det blir. Med andra ord fick jag lägga båda barnen ensam för första gången! Okej, en baggis för er med fler barn, men för mig kändes det jobbigt eftersom jag inte gjort det innan. Hur som helst, det gick så bra! Tor sov i babysittern när vi borstade tänder och satte nattlinnne, han sov i min famn när vi läste kvällsböcker och han sov i mitt knä när jag satt bredvid Iduns säng. (han har varit gnällig och bara accepterat att man bär honom hela tiden den senaste veckan) Och mest oväntat av allt: Idun somnade efter att jag berättat två sagor. Utan bråk eller gråt eller bus. Trodde jag aldrig. Så himla skönt! Tack gulliga älskade barn!
(orkade ni läsa ända hit gjorde ni det bra; blev visst lite långt...)
evani: vad mysigt med musikal och hotell!
Tyvärr har jag inget tips på hotell. Vilka funderar ni på?
Jag kan komma hem till er och slänga era böcker om ni vill!
Natten blev katastrof...
Maken kom hem 2.30 och då hade vi andra varit vakna och kämpat för att somna om i över en timme... men det gick inte. Idun vaknade av er mardröm om myror i sängen... Tor gnällde när hon skulle somna om så hon kunde inte slappna av. Vi somnade runt 3.30... Och så har Idun fått svinkoppor...
evani: Hotell Hellsten lät trevligast tyckte jag.
Kikade på alla hotells webbplatser. Vad mysigt att lyxa till det lite! Det skulle jag också vilja göra.
mirix: oj, jag visste inte att du mår så dåligt. Vad jobbigt... Såklart Mira ska vara på förskolan då. Ta hand om dig! Om du behöver komma ut eller vill ha kravlöst besök, säg till!
Tor hade 2 måanderskontroll idag. Nu väger han 5,7 kg och är 55,5 cm lång.