• Lilla

järfällatråden 9

Mumriksfru: jo, vi hade en prommis inbokad, men tyvärr får vi ställa in den för Idun är hemma från förskolan. Hon är mycket bättre och kunde gå, men det går magsjuka på förskolan och på fredag kommer min pappa hit. Jag vill inte att han ska dra med magsjuka till min farmor (82 år) och farfar (90 år) "i onödan", så Idun får vara hemma med mig och Tor den här veckan. Sjåpigt kanske, men nu gör jag så den här gången.

utteröga: lycka till hos gyn! Låter ju inte bra det där med ont...

Vi ska strax ge oss ut och leka i snön här.

• Lilla

Mumriksfru: kul att ni gillade Lasse Maja!

Elin: Jag kan tyvärr inte ses på fredag för då kommer min pappa hit (stannar över helgen).

• Lilla

Jag är uppe med bebis som har ont i magen. Stackars liten.

MiaEd: vet inte om det kan bero på amningen, kanske snarare på stress etc?

• Lilla

Utteröga: åh, nej... Vad jobbigt och läskigt... Stor kram till dig!!

• Lilla

Idag kommer min pappa så jag har dammsugit nedervåningen precis. Plockade ihop innan såklart, men nu har Idun hoppat höjdhopp mm  så nu är det inte så ihopplockat längre, men men... det är i alla fall mindre dammigt. Pappa stannar till söndag. Vi ska börja med att ta med honom till Willys för vi behöver storhandla och jag fixar inte de med två barn än och när maken kommer hem på kvällen är vi alla för trötta för att det ska funka.

Förra natten innebar 2 timmars vankande med bebis på natten. Den här natten har jag varit uppe varannan timme med bebisen. Och till slut på morgonen kom bajset som stört honom hela natten... Hur får man honom att bajsa på dagen?!

Nu blev det bara massa ego och datortiden har runnit ut men jag önskar er alla en fin fredag och skickar kramar till de som behöver det!

• Lilla

Mumriksfru: okej, synd. Hoppas ni shoppar loss riktigt bra! Vart far ni? Jag tycker att Kfem är rätt bra.

• Lilla

MiaEd: det blir ingen babykonsert för mig i morgon, för jag har stora tjejen hemma också.

IKEA-frukost låter kul och skoj att ni blir så många. Jag bangar tyvärr för jag har bestämt träff med en annan kompis med två barn och dessutom blir det för körigt att åka med båda barnen.

Machina: tycker så synd om dig som har så ont... Men vi kan väl göra som Mumriksfru föreslog och helt enkelt ta med ochh fika och komma hem till dig? En fredag vore kul för då kn Idun och Mila leka (de är ju lika gamla och skulle säkert ha kul ihop).

Jag och barnen har varit hos kompisar i Solna idag. Kul, kul! Och nödvändigt att hitta på något för jag håller på att gå under här hemma känns det som. Jag ser så mycket fram emot att börja jobba i januari!

Svar på tråden järfällatråden 9