• Lilla

järfällatråden 9

Matglad: vore ju kul om vi lyckas vara där samtidigt!

RutanE: vad synd att Bok & bebis krockar med BVC...

• Lilla

utteröga: fy, vad respektlöst att låta magsjuka barn gå på förskolan... Försåtar att du är sur! Hoppas ni slipper bli sjuka!

steffi: vi bor nära varann. Jag bor på vägar från din väg. Vore kul med en promenad nångång.

RutanE: det var skoj att ses idag och välbehövligt med en (2) långa promenad(er).

RutanE och Matglad: Nu har jag hämtat ut träningskortet så i morgon kör vi! Kul att träffa på dig på IKEA Matglad. Gick det bra med inköpen? Fick ni med er dem i bilen förresten?

• Lilla

Flingan: hoppas du får en bättre dag idag! Jag fattar inte hur dina föräldrar tänkte med stolen... Så dumt! Förstår hur du kände/känner dig med allt som ska fixas och som inte går att åstadkomma pga alla omständigheter. Det är jobbigt... Hade aldrig pallat att plugga parallellt med denna föräldraledighet. Jag känner mig själv gråtfärdig idag pga sömnbrist, sura barn, trotsig 3-åring, saker som bestäms om i sista sekunden här hemma etc.

Men RutanE och Matglad: vi ses på Bok & bebis i alla fall, för jag måste komma iväg på nåt för att klara den här dagen.

• Lilla

Saknar flera som brukar skriva i tråden! Var är ni? Stora syster, Mirix, Marina m fl...

Machina: hur är det med ditt ben?

• Lilla

Machina: jag har aldrig varit på nån ÖF alls med Tor (bara en gång på babymassage). Med Idun gick jag mycket, men nu känner jag att jag inte hinner/orkar tyvärr.

RutanE och Matglad: tack för idag! Det var JÄTTEMYSIGT med Bok & bebis trots (tack vare?) att vi bara var 4 vuxna. Kul att se hur ni bor sen också Rut.

Idag har I kissat på sig 3 ggr! (2 ggr på dagis) Alltså, hon har varit torr dagtid i typ 1 år. Jättekonstigt... Tror det kan vara en reaktion på att det är sånt kaos här hemma. Hon är ju så trotsig och svartsjuk på lillebror. Maken kom hem tidigt och var med och hämtade henne vid kl. 15 på dagis. Sen drog han henne hem i pulkan. Kul! I övrigt ska jag ringa svärmor och be henne komma hit. Jag behöver avlastning på dagtid, behöver vara ifrån Tor nån minut. Vi sitter ju ihop 24/7. Jag orkar inte! Maken tar I när han kommer hem, men jag behöver avlastning från båda! Och I är helt hysterisk och gråter och skriker etc så det är svårt för honom att ta båda (men just nu är de på övervåningen alla tre och leker och jag blev lovad kaffe i lugn och ro - har koppen här bredvid).

Elin: jag förstår att din vecka är JOBBIG... Hoppas, hoppas nästa blir bättre och att du får tid/möjlighet att bocka av några saker på den långa att göra listan så att det känns lite bättre där i alla fall. Vad BRA att dina föräldrar tänkt om förresten!

Jaha, nu gråter Tor så jag antar att min FL-tid är ute.

Kram till alla som behöver!

• Lilla

Steffi17: jag gick i Viksjö kyrka. Det låter som att du beskriver mig. Min svämor var med den gången jag var där.

• Lilla

Elin: du är så snäll! Hur är det idag? Vi hade en hemsk kväll och natt, men har haft en BRA dag hos kompisar i Täby. Sen här hemma hann Idun och jag åka pulka, spela spel och äta mellis medan Tor sov. Nu sitter jag i soffan och ammar.
    Machina: okej, då har vi "samma". Hoppas det är en kort period! Idun höll sig hela natten och idag har det gått bra, så hoppas det var en tillfällighet med kisseriet.

• Lilla

Mumriksfru: kul att du är hemma igen! Har du haft det bra i Norrland?

Utteröga: hoppas ni får vara friska nu!

Flingan: här är det halvpyntat och ostädat och vi har ännu inte lyckats komma iväg till julmarknaden, men snart hoppas jag. Tor har precis ätit så och nu ska vi andra äta laxburgare och potatismos innan vi traskar i snön mot Skälby gård. Lycka till med pluggandet nu! Har du mycket kvar att skriva? När är din tenta?

Machina: går Mila på förskolan i morgon? Funderar på den där lek/fikadejten som tråden planerar hos dig.

Svar på tråden järfällatråden 9