• Lilla

järfällatråden 9

evani: grattis på födelsedagen! Hurra hurr hurra hurra! {#emotions_dlg.flower} Men blä för dåligt agerande av din chef... Tur att du har ett bättre jobb runt hörnet!

Machina: jag hade gärna tagit mig till IKEA om de hade haft de gardiner jag vill köpa i lager, men tyvärr finns de inte (de var slut senast jag var där). Förhoppningsvis kommer svärföräldrarna hit på torsdag och stannar några dagar, men om de inte gör det ses jag gärna på fredag och tar då med mig båda barnen.
    steffi: jag tar gärna en promenad nån dag framöver. Vi bor ju verkligen nära varann. Kul! Onsdag, funkar det?

• Lilla

utteröga: skönt att ni verkar må bra igen!

Det blev en hel del gråt här i kväll när dottern inte ville tvätta håret. Både hon och jag grät...

Jag har förresten inte heller hört nåt från Tip. Saknar henne!

• Lilla

Mumrik: krya på dig! Synd att du fick ställa in besöket på Ormbacka.

Utteröga: men fy att du också skulle bli magsjuk... Och Uma, har inte hon redan varit dålig den här gången? Jag tycker så synd om er... Dumma dumma de som lämnar smittbärande barn på förskolan (och vet om det)!!!

Evani: men vad roligt med brudklänningens pris! Det var ju toppen! Hur mår du annars idag? Jag blir så arg på din fd chef... Så dålig stil!!

Jag ska fixa en massa idag och en av sakerna är ett pussel till Iduns julstrumpa. Hon får några bitar varje dag (som en adventskalender) och på julafton är pusslet klart. Men jag har inte köpt nåt pusel än och i morgon är det ju dags för första pusselbitarna!

• Lilla

Flingan: var julskinkan god?

IKEA nästa vecka låter tervligt. Då vill jag köpa gardiner!

Nu har jag och Tor varit i Jakan och shoppat lite: pussel, adventskalender, kanintofflor, pysselset, vackert dekorationshjärta, strumpor, lite Apotekssaker m.m. De fyra första sakerna är till Idun och hjärtat till min mamma. Just ja, till mig blev det en fin pyjamas (redan fått julklappspengar från min farmor och farfar).

• Lilla

Nu är jag hemkommen från Bålsta. Har vaccinerat mig mot influensan via jobbet. Bra! Snart dags att hämta stora tjejen på förskolan.

• Lilla

Dottern kräktes i morse, men har varit hur pigg som helst under dagen. Precis som vanligt liksom. Ätit två portioner pasta till lunch, äpple till mellis och dricker nu nyponsoppa. Men kräk = hemma från dagis så hon fick bara en dag där den här veckan... Vi har haft det riktigt mysigt och bland annat åkt kana nerför en stoor snöhög, gått i skogen (tur man har en terränggående vagn - ni som sett den förstår att jag skojar, men det gick riktigt bra faktiskt eftersom vi gick ett hårt upptrampat spår).
    Utteröga: hur mår du och Uma idag?

Mumriksfru: är du bättre?

Jag var på Kenzai och tränade igår. Tog ett Corepass. Kul och jobbigt!

Oj, nu vaknar bebisen!

• Lilla

*ammar*

Glömde ju, tror kräket berodde på att I drack mycket välling väldigt snabbt liggande i sängen i morse. Sen hoppade hon snabbt ur sängen för att öppna adventskalendern och det var då det kom. Så jag är rätt osäker på om det verkligen är magsjuka. Hoppas inte.

• Lilla

Flingan: bra att ni har farmor och farfar i närheten!   Hoppas G kryar på sig snabbt! Skönt att du är klar med dina paper. Hur gick presentationen idag?

• Lilla

Tisdagsdejt på IKEA funkar för mig. Ska vi göra en lista?

Utteröga: I mår finfint, så det vsa nog ingen masgsjuka.

• Lilla

Lina: jag lämnar Idun på förskolan ca 9 (strax efter) så jag tog mig friheten att ändra IKEA-tiden.

IKEA frukost tisdag 7/12 10:00
    LillaT + 1
    Lina + 1

Svar på tråden järfällatråden 9