• Lilla

järfällatråden 9

utteröga: stort grattis på födelsedagen! Har du blivit firad?

flingan: kan du i morgon?

• Lilla

Steffi: kul! Kl. 13?

I kväll ska jag till gymmet och prova på medicinsk yoga. Det ser jag fram emot!

• Lilla

flingan: vi ses i morgon vid 9.30 här hos mig för promenad. Messar också.

Ha så trevligt på julbordet i morgon ni som ska dit!

• Lilla

tip: ja, efter jul får vi ses med de små. En tisdag passar allra bäst, då är jag garanterat ledig. Kommer jobba torsdagar och fredagar samt varannan onsdag.

Hos oss (3,5 år) är också duplo populärt, även att rita, måla med vattenfärger, bygga pärlplattor, klippa, leka med lera, laga mat vid leksaksspisen etc. Idun fick sin spis när hon var 2 har jag för mig.

Flingan: KUL att ses idag!

Steffi: jag vet inte om jag kan promenera på torsdag. Har troligen stukat en tå och har ont. Den är helt blåsvart.

Idag blir det luciafirande på förskolan (utomhus).

Nu ska jag försöka hinna fixa med årets julkort. Måste ju få iväg dem snart om de ska hinna fram. Tog foto på båda pepparkaksbarnen i morse så jag hoppas kunna använda någon av de bilderna. Ha en fin tisdag alla!

• Lilla

tip: jag kom på två saker till som kan passa som julklappar. Idun fick en ficklampa och magnetbokstäver (att sätta på t.ex. kylen) nu av mormor. Båda de sakerna uppskattade hon mycket!

• Lilla

Steffi, Mumriksfru och lillagrodansmamma: hur var julbordet?

Steffi: på fredag kan jag inte tyvärr... för då har Iduns jullov börjat så hon är hemma.

I kväll har jag äntligen fixat årets julkort. Känns skönt att ha det gjort!!

• Lilla

lillgrodansmamma: jag har snubblat och slagit i andra foten några gånger (inte mycket) nu, så det kanske stämmer med balansen. Eller så är jag bara ovanligt klantig! Lax och skinka är de enda måstena för mig på ett julbord. Idun går 18 h per vecka mot att ha extra långa lov.

Flingan och Mumriksfru: grattis till era viktminskningar! Jag har också ca 2 kg kvar till vikt innan jag blev gravid denna gång, men kroppen har ju blivit helt annorlunda och magen är hm... något degig minst sagt. MEN vi ska ju träna nu tjejer! Jag ska troligen teckna mitt kort idag.

• Lilla

God morgon tråden!

Steffi: jag ska också köpa de sista klapparna idag.

Svar på tråden järfällatråden 9