• Lilla

järfällatråden 9

lillgrodansmamma: jag hade missuppfattat när jullovet börjar. I har rätt att gå tis och ons nästa vecka också, men nu får hon vara ledig i alla fall, eftersom vi planerat så.

Mumrik: det kommer gå fintfint för Selma och Henrik därhemma. För dig kommer det kanske vara lite jobbigt, men försök att njuta! Kram!!

Utteröga: tån är nästan okej igen. Gör ont om jag böjer den, men annars okej. Jag har insett att jag använder mina fötter till mycket mer än att gå etc. som att öppna låga lådor i köket när jag bär på Tor, skjuta igen/öppna dörrar etc. Hoppas fotot blir bra! Och det låter snyggt med naglarna och håret!

Oj, vad det snöar idag. Jag vet inte om jag orkar ge mig väg för julklappsshopping i det här vädret. Är så trött också. Vi får se. Annars får Idun följa med på det i morgon.

• Lilla

Flingan: grattis grattis grattis till VG på tentan! Så bra!!

Mumriksfru: hur var det igår? Vilken film såg ni? Jag, Rut och Kajsa var också på bio och såg "Svinalängorna". Bra och gripande!

Idag är det julfest med mitt jobb. Det ska bli kul, men tyvärr har jag världens huvudvärk... Beror nog på att Tor väckte mig 1-2 ggr varje timme hela natten.

Vad gör ni alla idag?

• Lilla

Flingan: usch, vet hur det kan vara... Här leker Idun picknick i vår säng med leksaksmat, små filtar och dockor. Tor är sådär halvnöjd... och tidigare idag välte ett köksskåp (det vi har micron på för er som varit hos oss), men ingen gjorde sig illa som tur var!

lillgrodansmamma: hoppas du är piggare idag!

• Lilla
    Flingan: hur gick det på 4-årskontrollen?

Mumriksfru: kul att ni hade det bra i Oslo!

Steffi: jag hörde att ni hälsat på halva min familj idag. Är dina föräldrar här nu?

Jag ska strax ge mig iväg till gymmet för lite träning. Lyckades få en reservplats till ett pass. Det ska bli kul! I morgon kör vi RutanE! Jag känner mig helt hängig. Inte sjuk, utan bara så trött. Sov i alla fall middag 25 min på dagen idag. Det behövde jag.  Maken är ju ledig denna vecka, så han och Idun var ute och busade i snön, åkte längdskidor m.m. Tor och jag la oss i varsin säng och sov. Tyvärr sover han så himla uselt nu (sämre än vanligt) så jag vet inte hur det ska gå när jag ska börja jobba. Jag menar, hur ska jag orka prestera på jobbet när jag inte får sova ordentligt? Hur som helst tänker jag att det är bra att träna så blir jag förhoppningsvis piggare.
  • Lilla

Nu har vi en gran som står i förrådet och väntar på att få komma in. I morse tränade jag och Rut (kul och jobbigt!) Sen blev det en liten sovpromenad för Tor och nu sover han sött i vagnen i hallen. Maken och dottern är ute och åker pulka. Snart är det lunchdags, så jag lagar lunch och hänger vid datorn.

• Lilla

Steffi: men fy, stackars din pappa som blev sjuk... Hoppas, hoppas ni andra slipper bli sjuka! Hur känns det nu?

Jag har varit ute på en sovpromenad och det är kyligt, men skönt ute. Väntar på att maken och I ska komma hem från Willys så att vi kan laga middag. Det blir fisksoppa idag.

• Lilla

Flingan: vad jobbigt att G inte samarbetade på 4-årskontrollen... Hur lång är han nu?

• Lilla

Flingan: stort grattis till Gustav på 4-årsdagen! Vad fick han i paketen? Kul med bildspel! Jag vet inte hur lång Idun är, men kanske 105 cm ungefär. Väger ca 15 kg.

• Lilla

Flingan: vad roligt att Gustavs dag blev så lyckad! Idun gillar också sin mikrofon.

stora syster: hoppas det är bra på jobbet idag. Ha en skön ledighet och God Jul!

På min lott föll racerstädning (resten av familjen har gett sig iväg till Jula och Willys). Så nu måste jag fortsätta med julstädandet!

• Lilla

Mumriksfru: åh, vilken fin tomte-Selma! Kyss God jul till er också!

Nu har svärföräldrarna invaderat oss. Jag har äntligen städat klart (hann halva huset innan de kom) och nu tar jag en paus i fixandet för att ta en dusch, men ville få några minuter för mig själv vid datorn först.

Svar på tråden järfällatråden 9