järfällatråden 9
Steffi: nej, fy vad jag tycker synd om Hans och er vuxna också...
Vad typiskt att han skulle bli sjuk nu... Hoppas, hoppas att du och din man slipper!!
God jul alla! 
Steffi: nej, fy vad jag tycker synd om Hans och er vuxna också...
Vad typiskt att han skulle bli sjuk nu... Hoppas, hoppas att du och din man slipper!!
God jul alla! 
Steffi: usch vad tråkigt för er...
Hoppas ni blir friska SNART!
Steffi: jobbigt att H tappat i vikt... Vet att du oroar dig för det. Kram!
Mumriksfru: vi ska träna idag och två ggr till denna vecka (då också Matglad kommer vara med).
lillgrodan: oj, vad många dammsugare!
Hur kan ni behöva 4 st? Har ni hus i flera plan och vill slippa bära dammsugaren upp och ner för trappor?
Det blev bara ett träningspass för mig idag. Orkade helt enkelt inte mer, men tar nya tag på söndag. Kul är det i alla fall!
Mumriksfru: vi kör i januari när du är hemma igen! Jag förstår att det är lite jobbigt att vara hos din mamma så pass lång tid. Mammor/svärmödrar brukar ha många åsikter om hur man ska sköta sitt barn och det kan vara frustrerande att få en massa råd man inte bett om.
Jessi: jag vill också ha sol och värme!
Flingan: vad svår sits ni hamnat i... Grattis till erbjudandet du fått!
Kan farmor och farfar ha Agnes under mars om Mange inte får vara med i projektet? Bra idé att höra med dagmamma. Hoppas det löser sig! Du behöver ju jobba, så det måste lösa sig på nåt sätt. Att köpa in barnvakt är väl ett bra alternativ som du skrev.
RutanE: konstig reaktion på bvc... Strunta i deras "råd".
Blä för denna natt! Jag vill sova ostört!! Har huvudvärk from hell nu. Är sur. Trött.
Förra natten var riktigt bra. Då fick jag sova 00.30-03.30 amma + bära runt på Tor och sedan 03.30-05.30 amma + bära runt på Tor. Vid 07.30 gick vi upp. Kände mig nästan utvilad. Denna natt har jag varit uppe hur många gånger som helst och Idun kom in till vår säng redan innan jag hunnit somna. Blir tokig! Kan inte gnälla här hemma idag heller känner jag för maken gick upp med barnen i morse och lät mig sova 2 timmar till. Men under de två timmarna hörde jag hur Tor grät flera gånger så jag sov inte speciellt bra, men var för trött för att orka vakna. Okej, har ni läst ändå hit så har ni varit duktiga.
Färdiggnällt.
Steffi: jobbigt att läggningen av H blivit rubbad i och med kräksjukan. Så har vi det tyvärr alltid, men jag hoppas att det blir som vanligt för H igen snart när han "minns" de gamla rutinerna. Tor ska få lära sig detta har vi tänkt. Hur vet jag inte. (alltså att somna i egen säng, vilket han inte kan nu, bara i babysyddet eller vagnen)
Vi ska bara vara hemma idag på nyårsafton. Äta lite gott och kika på grannarnas fyrverkerier.
I morgon åker Idun till mormor några dagar.
Emma: välkommen hit!
Jag bor också i Skälby med man och dotter på snart 4 år och son på 7 månader. Grattis till bebisen i magen! Snart dags då! Spännande!
Tack för grattis till Tor utteröga och flingan!
Han ska få en riktigt mysig grattiskram av mig sen när han vaknar (sover middag i vagnen nu; maken gick ut med honom när jag steg upp).
utteröga: jag avger inga nyårslöften, men kommer att sätta upp ett tydligt mål för min träning. När jag får tid/möjlighet att tänka...
Igår kväll såg jag och maken film tillsammans i soffan för första gången på länge (det är så svårt att koncentrera sigpå en hel film nuförtiden tycker jag, hemskt va). Vi såg Alice i underlandet som maken fick av mig i juklapp. Spännande var den!
Nu måste jag gå till min familj. Jag stängde in mig på toaletten för att få vara i fred en stund.
Gott nytt år till er alla!
Mumrik: du bor ju i Barkarby.
Kram!
1975: det börjar närma sig bf för dig!
Hur mår du nu?
Steffi: såklart att du får gnälla! Det är ju jobbigt för ER.
1975: ja, det är jobbigt att vara gravid och även fast man vet att det är värt det när resultatet (dvs mysiga bebisen) kommer, så ÄR det jobbigt innan. Stor kram till dig!
Nu kom min familj ner så nu ska vi äta nyårsmiddag.
God fortsättning till er alla! Idag åkte Idun till mormor för att vara där ensam några dagar. Kul för både henne och mormor!
Maken har satt ordentlig fart på målning och tapetsering av vårt sovrum (det gäller att passa på när den som kräver mest uppmärksamhet av pappa inte är hemma). Jag är ledig en dag till, men på måndag börjar jag jobba!!
stora syster: vad roligt med en snökoja!
Det finns en på granngatan som Idun varit i flera gånger (inte jättestor, men lagom stor för en snart 4-åring. Ska du börja träna? Jag som precis kommit igång har nu blivit väldigt förkyld... Så typiskt!
Vi har tagt tag i Tors sömn nu. Med start från läggning igår kväll kör vi "tassmetoden". Jag är lika trött som vanligt, men har tassat hela natten. *lite stolt att jag klarade det trots att jag så gärna vlle avbryta vid 2-tiden när jag bara ville få SOMNA på snabbast möjliga sätt* Kanske kan detta hjälpa honom att sova bättre. Efter mycket kämpande somnade han faktiskt själv i sin säng.
www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259.html