• Lilla

järfällatråden 9

Välkommen mamma till två barn!

Jag är på jobbet och har lunchrast. Är så trött, så trött. Hur ska det gå att jobba när man inte får sova på nätterna?! Senaste natten var jag vaken mer än jag sov tror jag. Suck och gnäll.

• Lilla

tip: jobbigt att du är vaken mitt i natten. Jag var också vaken den tiden plus ytterligare 5 ggr denna natt. Suck. Tjejmiddagen är knytis, dvs samma upplägg som förra gången.

Matglad: ska vi bestämma oss för att vara hos dig på tjejmiddagen? Funkar det fortfarande?

lillgrodan (tror jag det var som undrade): jag har lagt ner tassningen just nu. Det funkade vid läggning, men inte på natten och nu är Tor som toki och vaknar oftare igen (varje eller varannan timme). Han har den senaste veckan haft ont i magen på nätterna. Stenhård, spänd mage. Kan det bero på att han äter så mycket vanlig mat (puréer) nu och så lite amning på dagen (eftersom jag jobbat). Jag misstänker att det kan vara att han får i sig för lite vätska, men han vägrar flaska nu och pipmugg får ha inte i sig nåt med (allt rinner ut på hans kläder istället), eftersom han bara vill leka med den...

• Lilla

mumriksfru: fikornas Mecka, ha ha, den var bra! Både jag och maken har rötter i Norrland och är väldigt bra på att fika här hemma.

• Lilla

Steffi: tack för tipsen! Vilken sorts olja ska det vara? Idag har han druckit ca 1 dl ersättning och ammat, så nu ska han ha fått i sig tillräckligt med vätska. Han kanske helt enkelt är förstoppad stackarn.

Jaha, i morgon ska jag jobba igen. Känner inte för det just nu, men men...

• Lilla

Jag är på jobbet, sitter och äter lunch. Är superstressad, för jag har så mycket att ta tag i och planera/styra upp och det är väldigt svårt att göra det när man har utåkriktat informationspass hela dagen. Jobbar inte förrän på torsdag nästa gång...

• Lilla

Tors förstoppning löste sig på ett naturligt sätt. Jag och barnen blev magsjuka igår kväll... Tor är fortfarande dålig. Vi andra mest matta.

• Lilla

Steffi: vi har ingen vätskeersättning... Men han ammar, leker, sover och är jätteglad trots diarré och kräk, så än än så länge är det nog ingen fara. Jag har sovit massor på dagen och har mest huvudvärk nu. Idun är pigg och glad. Maken lagar middag.

• Lilla

steffi: vad snällt! Min man kommer förbi och hämtar de två påsarna. Tusen tack! Han är på väg till Willys nu och kommer förbi er på hemvägen.

Svar på tråden järfällatråden 9