järfällatråden 9
tip: du är beundransvärd som pluggar med tre små barn.
Jag är vaken med en bebis som vaknade och vägrar somna om. Men nu verkar det som att det beror på att det är dags att byta ännu en blöja. See ya!
tip: du är beundransvärd som pluggar med tre små barn.
Jag är vaken med en bebis som vaknade och vägrar somna om. Men nu verkar det som att det beror på att det är dags att byta ännu en blöja. See ya!
evani: hur är det med Nea nu? Hur mår ni andra? Här är Tor fortfarande dålig, men vi andra mår bra. När är det bröllopsdasgs?
1975: lycka till!
Hoppas du slipper gå över tiden den här gången.
Mumriksfru: dyrt är det verkligen att gå till tandläkaren... Vad fyndade du?
Vad halt det är ute nu och blött också. Tog en långsam promenad med vagnen här på eftermiddagen. Skönt med lite luft i alla fall!
Tjejmiddag lördag 26 februari
Lilla T
Matglad
Rut
Steffi
Tjejmiddag lördag 5 mars
Lilla T
Matglad
Rut
Lillgrodan
Steffi
ev. Mumriksfru
Ska vi bestämma oss för lördag 5 mars? Då verkar flest kunna. Vi kan ju bestämma datum nu så bestämmer vi plats lite längre fram. Är det bra?
Steffi: ha så kul i kväll! Ska du ut och äta med nån kompis?
Ni som ska till IKEA: ha så trevligt!
Jag jobbar tyvärr då, annars hade jag gärna följt med. Saknar våra träffar!
Steffi: Tor mår bra nu, men vägrar äta annat än att amma...
Sara Elisabeth: när jag väntade första barnet bodde vi i Uppsala och där blev vi kallade till en föräldragrupp under graviditeten. Vi hade fyra träfar har jag för mig. Då berättade barnmorskan om förlossning, smärtlndring, första tiden med bebisen, amning etc. Vi var 4 par som gick och 3 av oss har fortfarande kontakt och ses då och då (trots att ett par bor i Uppsala, ett par i Knivsta och vi här). Kul!
1975: vad spännande!
Jobbar du fortfarande?
Välkommen Malifa!
Jag har jobbat hela dagen. Tokjobbat! Stressigt.
Åh, ha det så kul på IKEA ni som ska dit! Jag vill också! Men jobbar den dagen..
Rut: vad bra att Linus och pappa hade det fint därhemma! Hur gick det med maten? Kul att få komma till jobbet!
lillgrodan: hoppas ni har en trevlig kväll! Det låter mysigt att gå iväg bara ni två och kul med spagettiopera! Visst är det så att man äter under tiden operan spelas eller?
Jag har varit kompledig idag så hela familjen åkte till Naturhistoriska riksmuseet. Vi åt lunch där och sen kikade vi på utställningarna. Kul! Särskilt dinosauriedelen (den vi åkte dit för).
Jag har varit föräldraledig nog nu. Orkar inte.
Flingan: vad bra att det blev lyckat hos din bror!
mumriksfru: jag har haft en skitnatt som vanligt, med uppvak och amning/gå omkring med bebis i famnen en gång i timmen. Jag har haft såna här nätter i 7,5 månad. Under de senatse 4 åren har jag sovit en hel natt typ 5 ggr!! Bebisen vägrar äta annat än bröstmjölk sen han var sjuk. Verkligen vägrar. Stora tjejen är så trotsig. Gör inte som jag säger, skriker och gråter i frustration, tar bebisens leksaker men blir arg när han tar hennes. På jobbet har jag massor att göra och för lite tid att göra det självvalt att jobba 50 %, jag vet). Var tvungen att jobba en timme här på morgonen medan bebisen sov och stora tjejen mutades med att få "diska" - totalt blött kök. Med mera.