• Lilla

järfällatråden 9

Nu är det andra kvällen som Tor somnar själv i sängen med hjälp av tassning. Det tog drygt 10 min. Vi får väl se hur länge han sover, men men... Detta är stort för mig! Och i morgon börjar jag JOBBA igen! 50 %, men hela dagar så vi får se hur tufft maken och Tor får det i morgon... (med mat menar jag)

• Lilla

Idag har vi hämtat hem Idun. Hon har haft det jättebra hos mormor och nästa gång vill hon stanna 4 nätter (det blev 3 nu). Lyckat, lyckat!

Utteröga: tjejmiddag låter kul!!

Flingan: det gick bra att jobba. Kände mig lte ringrostig och småförvirrad, men det gick bra. Tor hade ätit gröt och ersättning här hemma och sovit massor på dagen, så det hade varit en bra första föräldraledig dag för maken. Tyvärr jobbade jag kväll så kom inte hem förrän efter kl. 20 (Maken och Tor hämtade mig med bilen). Idag var jag ledig och i morgon jobbar jag dag, så då går jag hemifrån vid 7.

I kväll/natt blir det fjärde tassningen. Igår somnade Tor helt själv i sängen bara av att jag la ner honom! Han bökade runt några minuter, men var inte ledsen som han brukar. Sen somnade han. På natten tassade jag om honom 4 gånger varav han 2 av gångerna. Men vid 4-tiden var jag så nära att ge upp. Tor var så ledsen och jag lyfte upp och la ner honom massor av gånger innan han äntligen somnade om. Så totalt var han och jag vakna 2x15 min + 2x30 min ungefär.

• Lilla

Steffi: hoppas det blir bättre för H nu! Det är inte roligt när de små har ont...

RutanE: Tor äter inte gärna ersättning. Han hade ätit 40-50 ml ersättning (rekordmycket) + banangröt gjord på 0,5 dl vatten och 2 msk grötpulver samt lite päronpuré när jag var borta. När de hämtade mig (kom vid kl. 19) ammade jag honom.

Mumrik: tack! Idag tog det dock 30 min och en del gråt innan han somnade, men men...vi kör på och hoppas att det blir okej på 1,5 vecka (fast det lär nog ta längre tid för vår envisa lilla plutt).

Nu måste jag sova för i morgon ringer väckarklockan vid 6... Jobbdags!

• Lilla

Natten var inte rolig. Tor vaknade strax efter att jag skrev här igår och sen var det 4-5 uppvak natten igenom till kl. 6 då jag steg upp (och han & maken också eftersom Tor vaknade 5.50 och jag inte lyckades få honom att somna om).  Tassningen funkade inte och jag var såå nära att ge upp allt...

Nu är jag på jobbet (har lunchrast) och det går bra, men jag misstänker att jag kommer vara väldigt trött vid dagens slut. Somnar kanske på tåget hem... Hemma verkar det vara lite kaos, vet inte exakt, men maken ringde och frågade var en sak låg och då lät han väldigt stressad. Han är ju hemma med båda barnen idag eftersom I har jullov till 11 januari. Sen kom det ett sms om att något brakat i hallen när de var ute (antagligen är det hatthyllan). Men denna vecka jobbar jag bara 2 dagar så resten av veckan är jag hemma.

Flingan: Om ni ses hemma hos nån på fredag kommer kanske jag och barnen också. Vi har en preliminär pulkaträff med grannar, men de ska eventuellt åka bort.

Aaah, vad jobbigt det är att sitta vid en STATIONÄR PC med löst TANGENTBORD! Jag är ju van med min lilla Mac.

• Lilla

Steffi: vad SKÖNT att H gått upp så bra i vikt! Jo, H sa att han träffat dig.

RutanE: Tor äter banangröt med päronpuré och lite ersättning (0,5 dl som mest). Han gillar majspuré ibland och tycker om att smaska på och leka med smörgåsrån och majskrokar. Vi har provat lite yoghurt också och det verkar ha gilla, men vi törs inte ge så mycket. Är rädd att han ska få ont i magen av det. Men det är faktiskt mest nu de två dagar som jag inte varit hemma på hela dagen so han ätit mest. Så det funkar att jobba vilket är skönt. Om jag ger gröt etc. vill han inte ha mycket alls. Funkar bäst om H ger och jag är i ett annat rum (eller på jobbet då). Linus behöver kanske lite mer tid på sig, han är ju ett par månader yngre. Vet dock hur frustrerande  det är och hur jobbigt det är att amma så ofta. Tor äter ca varannan timme på natten nu, men varje timme har han lagt ner i alla fall. Bra det! Många kramar till dig!

Mumrik: jag ser fram emot att du kommer hem så du får dra med mig till gymmet!

RutanE och Matglad: jag vill också träna snart igen!

• Lilla

Just ja, i kväll tog det 15 min att lägga Tor. Det anser jag som lyckat. Bara han ville sova mååånga timmar i sträck nu också, men det kommer han med väldigt stoooor sannolikhet inte att göra tyvärr.

• Lilla

Jag känner som du utteröga att det är svårt att ha middagen här hemma. Får inte heller vara ifred då. Knytis är perfekt! Vi får fundera lite på plats. Eller så går vi ut på restaurang istället.

Jag och Idun har pysslat med glitterlim och paljetter idag. Roligt! Nu har maken och barnen varit ute och snart ska vi planera matinköp. Alltid lika trist tycker jag.

Tor drack en blandning av ersättning och välling idag. Hoppas han slipper ont i magen.

• Lilla

Mumrik: ha ha, stan, kanske det. Jag tänkte förorten, typ Jakan.

• Lilla

LillaBebban: välkommen!

Vilken typ av mat har de på Lilla Barkarby?

• Lilla

Var visst lite för snabb. Har kollat menyn nu. www.lillabarkarby.se/ Lite dyrt tycker jag. Jag röstar för att vi har knytis hos Matglad. Jag kan göra köttfärsspett och tzatsiki t.ex. (blev så sugen på det bara)

Svar på tråden järfällatråden 9