Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Steffi: NEJ!! Stackare!! Man är ju hellre sjuk själv än ser sitt hjärta vara så sjukt! Hoppas att det går över fort!!!

Mumrik: Men herregud vad hon är söt!!!!! Man vill ju bara äta upp henne!!!

Här har vi haft en galen shoppingdag! Det var på håret att vi rök ihop ordentligt idag, men båda klarade av att vara vuxna så vi undvek grälet, åkte till stinsen och shoppade på var sitt håll. Det blev ändå helt ok, Nu har mange åkt för att hämta julmat och Gustav hos farmor och farfar. Jag ska städa, koka ägg och slå in paket.... hoppas på at tkomma i säng före ett iaf!

God jul på er allihopa!!

• flingansnö

GOd jul allihopa! Hoppas att ni har haft en lika lyckad julafton som vi!

Flurran: Kul att du tittar in och säger hej! Håller med om det där med fika snart! Eller varför inte en vinkväll?

• flingansnö

Hej Tjejer!

Nu är vi hemma från landet! Det har gått bra iår faktiskt! Inga gräl Jag har dessutom lyckats ha bra samtal om viktiga saker med mamma! Det var läääääänge sedan sist!  Så det känns jättebra! Idag ska jag träffa min chef, ska bli intressant och se vad de har att säga.

steffi: Ush för magsjuka och barn som går ner i vikt. Gustav gjorde också det fast mellan 3 och fyra månader! ett tips som hjälpte oss var att hälla rapsolja i maten. Funkar inte ersättning, men i välling och gröt och vanlig barnmat. Köp en ekologiskt kallpressad olja. Gustav återhämtade sig ganska snabbt då.

LillaT: Härligt med träning! Vad duktig du är!

• flingansnö

Steffi: Öka till en msk rapsolja och se om det funkar. Det är bara bra för honom!  Skönt att han äter igen. Det är verkligen inte roligt nrä de går ner i vikt!  Jag vet inte riktigt vad jag ska prata med chefen om. Tror det är att en kollega är gravid och att de vill att jag ska ta hennes tjänst fram till somamren. Hon ska ha i aprill tror jag. Jag hoppas att det är det de vill för jag vill verkligen börja jobba nu. Men med min chef vet man inte, jag kan lika gärna få sparken typ Han är klart oberäknelig! :-O Jag pluggade under hösten fför att få klart min lärarexamen. Jag hoppas att jag fått ihop tillräckligt med poäng nu.

• flingansnö

Godmorgon tjejer!

Kan ni förklarar för mig varför allt händer på en gång? Och snälla komma med råd på hur vi ska lösa detta.... Jag var ju till chefen igår, och blev erbjuden att vikariera för en kollega som är gravid. Jag börjar jobba 1:a mars. Toppen! Jag var jätteglad, vill ju verkligen börja jobba, mår dåligt av att "bara" vara hemma. Ok, nu till problmete. De startar ett projekt på magnus jobb i aprill, Magnus vill JÄTTEGÄRNA delta i det, det skullepassa honom perfekt och han är sååååå tröttpå sitt jobb. Han får besked ngn gång i februari.... han kan inte lämna in en föräldraledighetsansökan nu för då får han inte vara med i projektet.... om han inte får vara med så kan han ju lämna in ansökan där i februari och kanske då vara ledig från april, men i mars står vi garanterat utan ngn som kan ta hand om A.... och får han projektet så är det ju så hela våren...... what to do???!!!

Rutan: Vad konstiga de är på bvc! Mitt äldsta syskonbarn vägrade äta mat tills han var typ 9 månader, och hon kunde verkligen inte sluta amma förän han var över året, för han åt nästan bara bröstmjölk! Det där är ju jätteindividuellt från barn til barn! En del äter ju tidigrt och andra inte. Jag tycker att BVC är bra, men ibland är de lite....hm..... stelbenta och trångsynta....

Vad härligt föresten med nattgäster! Inte så kul att behöva ringa vid fyra på natten, men ändå! Härligt nr de blir stora!

Jessie: Vad mysigt det låter! Jag vill också ha varmt!

lillagrodan: Vad skönt med mystid!

• flingansnö

mumrik: Jag förstår att du har lappsjuka.... Man går varandra på nerverna efter ett tag, så blir det! 

Ang problemsituationen så vete fan nur vi ska jag göra.... jag måste få jobba, annars går jag under. Magnus kan inte säga ngt till sin chef om att han vill vara hemma, för då får han itne vara med. han har försökt förut att vara ärlig och det funkar inte, han diskirmineras på sitt jobb. så är det. Det är är skit, men att göra ngt åt det är omöjligt för honom.... vi har pratat mkt om det, men han kan helt enkelt inte det. Jag tror att vi måste lösa det med farmor och farfar, och köpa in barnvakt till A. ska bara hitta ngt bra alternativ. Ska höra med kommunen tror jag om ngn dagmamma tar emot barn som är tio månader (som undantag då) för det skulle vara ett jättebra alterntiv tror jag.

• flingansnö

Emma: Välkommen! Klart du kan vara med i gänget!! Jag bor i jakobsberg med min man och en Gustav som blev 4 nu i december och en liten 7 månaders Agnes!

Steffi: Känner igen det där med sovandet och skrikandet. Det behöver inte hänga ihop med att han varit sjuk. Vi har samma problem. Hon skirker när man lägger ner henne. Men för oss funkar att stå bredvid sängen med en hand på henne tll hon har lugnat sig, och sedan släppa handen men stå kvar, sedan sätta sig i soffan i henens rum tills hon har somnat. Tror det är separationsfasen.

LillaT: Tor blir 7 månader idag va? Grattis till stora pojken!

• flingansnö

LillaT: Åh vad jag önskar att du fick sova!!! Stackare. Men bra att man kan stänga in sig i badrummet en stund iaf!

Utteröga: Jag tror inte jag ska ge några löften iår. Förra året gav jag ett löfte som jag uppfyllt och det känns bra. Men iår tror jag att det får vara. Det är olika från år till år det där för mig.

mumriksfru: Om du är low on cash  kanske du är intresserad av att vara med i vårt team av barnvakter som vi kommer sätta upp för A under våren. Det startar i mars....
    Låtre för övrigt som ett toppen nyårsfirande!

Här hemma har jag skickat maken och sonen till affären, själv ska jag sortera tvätt och städa upp lite så att det blir lite mysigt ikväll. Vi ska bara ta det lugnt och mysa. Äta gott och sedan stå på balkongen och titta på fyrverkerienran! Ska bli underbart! Vi har ju toppenutsikt här, förra året var det oslagbart!

• flingansnö

Hej tjejer! Gott nytt år på er!!

Vi hade en lugn kväll igår, barnen somnade och vi stod inne och tittade på alla fyrverkerier. Det var underbat! Jag blev dock såååååå trött, fick kämpa för att hålla mig vaken. Gick och la mig vid kvart över tolv, men vaknade vid två och mådde sååååååå illa. Lyckades med konststycket att kräkas i badkaret..... inte bra.... men efteråt var jag pigg och glad, så det var nog inte magsjuka. Fick ju dock städa badkaret och avloppet i natt.... inte kul... BLÄ!!! men idag verkar jag må bra iaf. Tror det var en kombination av för mycket nötter och choklad. Har blivit sjuk av dem kombon förut.  Nu är det iaf nytt år och idag gör vi inte många knop här hemma. Vi har tittat på Robotar på tv och om en timmer blir det Ivanhoe!

• flingansnö

LillaT: Det låter ju toppen att det går bra med Ts sömn! Vi gör nästan exakt sådär vi också när vi lägger A!

Här hmma har lugnet lagt sig. Jag har lämnat G till förskolan, han vara avvakandet men glad efter en liten stund, när han kom ihåg "sitt" legobord! Nu ska jag strax sätta igång med lite städning!

Svar på tråden järfällatråden 9