Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
isold: Markus Stålbom, det är väl Pose Method-proffset? Det låter helt underbart att få vara med på. Men jag är osäker på om jag hinner. Maken åker från Sthlm vid 17-tiden, trodde han... med SJ.
Vilken tid träffas ni?
Var ute en sväng nyss och solen gör ju onekligen att man vill vara ute och inte inne! Bra med arbetskläder, förresten. Så fort det blir lite varmare ska jag också ge mig på att springa hem. Då ska jag dessutom börja cykla till jobbet, så vardagsmotion blir det ju i alla fall.
M o e, stämmer bra det med Markus. Han lär ut en lite modifierad Pose teknik, inte lika extrem. Vi startar inte förrän 19:30 så du kan nog hinna dit. Vi träffas vid Bellevue, på kortsidan mot parkeringen, du kommer att se oss
Mitt tel nr finns på klubbens hemsida om du vill ringa och mötas innan, lite varning bara att jag inte brukar vara så många minuter tidig
Välkommen! Det vore jättekul om du kom!
Isold: Asch då! Synd att jag inte såg det tidigare. Maken kom just hem, men jag hinner inte riktigt ladda om så fort. Nästa gång får det bli! *vill* Förresten, är ni ultralöpare och supersprinters allihopa eller finns det fler långsamjoggare som jag? ;)
M o e, synd, du missade ett jättebra löpteknik/intervallpass
Ärligt talat är de flesta som kommer på träningarna både snabba och uthålliga, jag är bland de långsammare, men vi planerar alltid passen så att alla ska kunna hänga med. Som kvällens pass gick i en fyrvägdkorsning på cykelväg så oavsett vilket tempo man höll så var vi aldrig mer än hundra meter ifrån varandra och möttes hela tiden i mitten. Det är ju meningen att alla ska få ut så mkt som möjligt av varje pass så det är viktigt att alla får köra på sin nivå men samtidigt är det ju mkt roligare med sällskap. Vi försöker få fler att komma på träningspassen för alla är verkligen välkomna men många tror tyvärr att de inte är snabba nog för att hänga med vilket är helt fel.
Isold: hehe, precis så känner jag. Jag hatar att vara sämst och nybörjare, vill kunna allt på en gång med vad jag än tar mig för. Jag skulle behöva komma dit tillsammans med någon mer långsam. Men som du sa att ni sprang ikväll låter ju smart, så alla känner sig med i gruppen.
Tyvärr gick hela kvällen åt till att sy en klänning jag hade en beställning på och till att baka bröd för resten av veckan. Helst skulle jag ha gått och lagt mig så fort barnen hade somnat. :)
och snön vrääääker ner över Göteborg...
Iofs är jag dyngförkyld med hög feber, så det där med att springa känns långtborta i allafall..
Åh vad jag är sugen på att börja träna!!! Jag känner att det vore sååååå skönt att få komma ut, ha bra musik i öronen och få den där härliga endorfinkicken. Men snart så
Jag har iallafall börjat smygstarta med lite vattenträning tillsammans med barnen i badhuset och så fort rethostan ger med sig så blir det att snöra på sig skorna igen. *längtar*
Det har toksnöat hela dagen och jag som mentalt hade ställt in mig på utejogg ikväll. Det lär vara glashalt under all snö, för jag tror inte kommunen hunnit ploga fint där jag vill springa. Och jag har varken superhäftiga vinterskor eller broddar. Nä, för när jag skulle beställa broddar på löplabbet var de slut och sen började ju snön smälta, så det blev inte av.
Men jag SKA ut ändå. Det får gå hur långsamt som helst då, men jag ska ut! För sen ska vi ha pizza- och popcornkväll med barnen, så jag har inget val. Medan maken åker och fixar det så tänker jag ha en egen stund ute i snöyran. Igår blev det inget, då jag fick jobba över och imorn är det kick off med jobbet. Det blir dock inget partaj för mig, då maken är borta och barnvakten bor i grannstaden, så jag måste åka och hämta dem efter middagen och sen köra hem igen. Hoppas verkligen det inte snöar mer då, för jag har ingen lust att halka runt i mörker sent på kvällen med barnen i bilen.
Men skit i det nu för ikväll SKA jag UT. Nu har jag skrivit det här, så nu måste det bli så. HAHA!
Här i söder regnar det