• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • storaM

@m o e
    Tack för fina tips! De är ju inte direkt så att man har all tid i världen för sig själv när man har ett ammande barn, så det blir nog en mjukstart. Nu när vädret är fint blir man ju så sugen.
    Funderar på att satsa på Gbg-varvet nästa år. Kan vara en lagom amitionsnivå tror jag.

• Millans hustru

hej får jag vara med här? jag skulle vilja orka springa sisådär fem kilometer (orkar bara två nu, på löpbandet) och efter att ha varit sjuk ett par veckor udnrar jag om någon har tips om hur jag ska lägga upp träningen, för aqtt bygga upp o orka mer o mer? gillar träningsschema

• isold2003

Fortfarande sjuk och sur som tusan Hade ju planerat för löpning hela helgen med barnvakt och vandrarhem och så blev det inte en meter sprunget pga rejält halsont. Så otroligt frustrerad nu!! Ursäkta mitt utbrott, jag återkommer när jag blivit lite gladare, förhoppningsvis om bara några dagar och ett par sprugna mil..

• Annkris

Utsätts för tillfället för ett sk lapptest och får inte svettas på en vecka

• Kulta17

Någon av er andra som springer på framfoten? Hur klarar ni det? Jag får sån träningsvärk att jag får vänta 4 - 5 dagar mellna passen. Sedan är det så jobbigt under tiden att jag inte orkar springa lika mycket som innan. Funderar skarpt på att sluta med detta projekt!

Jag har sportlov. Sitter hemma och pluggar. Just nu är det sol ute, men kallt. Hade bara benen varit ok hade jag gärn stuckit ut på en runda

• Kulta17
    Millans hustru skrev 2011-02-19 19:14:57 följande:
    hej får jag vara med här? jag skulle vilja orka springa sisådär fem kilometer (orkar bara två nu, på löpbandet) och efter att ha varit sjuk ett par veckor udnrar jag om någon har tips om hur jag ska lägga upp träningen, för aqtt bygga upp o orka mer o mer? gillar träningsschema
    Välkommen Millans hustru

Jag skulle bara säga  - ta det lugn och öka sakta! Orken kan man alltid jobba mot, men om man ökar för snabbt kan skador i knä, vader eller behinnor vara det som sätter stopp istället.

Jag hade stuckit ut ocj sprungit i ett behagligt tempo. Kollat hur långt det blev på t ex Eniros kartor. Sedan hade jag sprungit den rundan ett par ggr och sedan sakta ökat rundan.

Jag gillar inte att gå - springa - gå, men om det passar dig kan du ju mäta upp en 5 km runda och varva springa - gå den. Ju fler ggr du gör rundan desto mer spring och till slut inget gå
  • m o e

Kulta: Jag försöker, men bara på riktigt amatörvis. Har inte haft någon som tittar på mig och ser om jag gör rätt.

isold: Såg att klubben satsar på långsamma träningar på söndagar. Det låter som något för mig. Då kanske jag vågar mig dit, haha! :) Jag vill ju verkligen.

Har verkligen tappat träningsrutinerna nu och måste kämpa för att varje träning ska bli av. Tidigare brukade vi planera in träningen i resten av familjens veckoschema, så det är nog dags att göra det igen så den inte glöms bort.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Millans hustru
    Kulta17 skrev 2011-02-22 08:52:17 följande:
    Välkommen Millans hustru

Jag skulle bara säga  - ta det lugn och öka sakta! Orken kan man alltid jobba mot, men om man ökar för snabbt kan skador i knä, vader eller behinnor vara det som sätter stopp istället.

Jag hade stuckit ut ocj sprungit i ett behagligt tempo. Kollat hur långt det blev på t ex Eniros kartor. Sedan hade jag sprungit den rundan ett par ggr och sedan sakta ökat rundan.

Jag gillar inte att gå - springa - gå, men om det passar dig kan du ju mäta upp en 5 km runda och varva springa - gå den. Ju fler ggr du gör rundan desto mer spring och till slut inget gå
    bra! just nu håller jag mig till löpband för jag spänner mig så mycket när jag springer i halka. men går långpromenader ute Ser fram emot våren då jag kan springa ute!!
Svar på tråden Löpartråden 13