Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hm, jag trodde att jag skrev ett inlägg igår men det verkar inte ha fastnat
Hur som helst blev det ett tungt pass på egen hand igår, tur att det var fint väder, annars var resten mest plågsamt.. Idag fick jag sällskap igen och det blev 16 lugna km i trevligt sällskap. Fortfarande förkyld så det kanske får bli en vilodag imorgon och på fredag. I helgen ska jag till Sthlm och lyssna på föredrag av ultralöpare och så träna på ny mark både lördag och söndag
Isold: Munkastigen ser ut att ligga bra till i kalendern
Är det Rune Larsson du ska lyssna på?
Två korta distanspass hittills i veckan. Imorgon blir det nog lite hårdkörning igen. Har någon sorts irriterande förkylning som kommer och går lite, men det går ändå ganska lätt att springa just nu, så det är bara att passa på. Vädret kan man bli galen på - det BLÅSER och BLÅSER och BLÅSER. Det dundrar och brakar runt knutarna så man inte kan sova på nätterna och man behöver nästan ha tegelstenar i händerna när man springer. Eller så kan man göra som en klubbkompis till mig gjorde idag när han skulle ut på ett långpass rullskidor: ta bussen några mil i riktning mot vinden och sen bara segla hem i medvinden
Fick besked om mammas cancer igår - tumören har krympt, behandlingen har tagit. Helt fantastiskt!
Jag har en inte helt oäven träningsvärk efter gårdagens crawlträning, det är verkligen skitroligt att simma. Jag hoppas att jag kan klara av att hålla i med nåt simpass i veckan även efter avslutad kurs, det gör så gott i kroppen!
Ska strax köra igenom mitt rehabpass, nu även med tunga tåhäv och ett par minuters spänstträning, allt för att få fason på kroppen. Längtar till helgen och hoppas på två löprundor, i morgon blir det lunch-Body Pump med två kollegor på jobbet. Skulle väl egentligen lika gärna ha kunnat ge mig ut och springa, men det är roligt att träna tillsammans med några andra också.
Kattstugan: Det blåser i Smålandsskogarna också, hör jag.. Jag flinade lika stort som din smiley när jag läste om din kompis.
Åh vilka goda nyheter Waimea!! Det låter kul med crawlkursen. Jag är också lite sugen på att lära mig crawla. Någon gång måste man ju testa triathlon
Kattstugan, vad kul om du kan komma upp till Munkastigen! Jag måste lägga på ett kol med träningen bara så jag kan ge dig en match i skogen
Det stämmer bra med Rune Larsson. Tim Noakes kommer också så det ska bli superkul! Plus att det blir ett ultrapass runt Sthlm på söndagen. Jag ska installera barnen hos min syster så de kommer att vara supernöjda och jag får roa mig hela helgen, kan inte bli så mkt bättre
Strålande nyheter Waimea
Isold: vad roligt med en hel helg för löpning! Långpass runt Stockholm låter kul, hoppas ni får fint väder
Suck, ont i halsen igen och nu är barnen och maken också sjuka så det verkar vara en ny förkylning
Otroligt segt, inne på fjärde veckan nu. Lät bli att springa idag och körde lite arm- och bålstyrka hemma bara. Hoppas verkligen att jag är frisk till helgen!
Åh vilket underbart besked Waimea
Har nu anmält mig till halv maran... men mår inte tillräckligt bra för att jogga
Jag börjar känna mig piggare igen, efter flera veckors förkylning och med nytt jobb. De första veckorna är ju en plåga, innan man landar och det flyter på. I söndags åkte jag skidor igen, 12 km blev det och det kändes bra även om jag inte höll något supertempo. Igår sprang jag en kortare runda, 5,4 km, och det gick inte särskilt fort då heller. Men jag kom hem och bara log. Det är såna stunder som gör träningen så värdefull och det är därför det är så viktigt att ge sig iväg även om det känns motigt.
Waimea: vilket härligt besked!
Isold: hoppas du får en bra helg och att inte förkylningen stoppar dig.
storaM: välkommen till tråden. Jag tror att det kan vara lite tidigt att börja träna hårt så nära förlossningen, men hur mycket du kan träna kan nog bara du känna. Jag började jogga lugnt 5-6 v efter förlossningen, men det var mycket lugnt och utan ambitioner. Känn efter och ta det lugnt. Just löpning kan öka risken för livmoderframfall, så tänk på att göra knipövningar. (det ska vi alla, förresten!!)
Efter en förlossning (och särskilt om du ammar) har du höga halter av relaxin i kroppen. Det ökar risken för sträckningar och stukningar, så värm upp noga, ha bra skor och var försiktig. Lycka till!
Soligt och glatt långpass idag. Uppskattningsvis ca 25 km i godan ro. Fint som snus. Imorgon har jag tänkt mig lite långa intervaller. Ska bli kul.