• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • m o e

Jag fick faktiskt kapitulera. Det gick inte att varken gå framåt eller bakåt, för det var säkert 15 cm snö överallt, med lite is under här och var. Totalt oplogat och så blåste det i sidled. Men jag stannade ute en stund när vi kom hem för att skotta snö i alla fall, haha.

I helgen blir det förhoppningsvis skidor igen. Nu lär det inte vara snöbrist i spåren! :)

Nu har vi två mirakelkillar!
  • julmusten

Och har fick min son feber sa jag kande inte riktigt att det var ratt att ga ut och springa med honom i minusgrader. Men nu sa verkar han battre, sa forhoppningsvis kommer jag ivag en runda i morgon.

Jag har tankt lite pa det har med traningen och tror att om jag dubblerar nan 10 eller 12-veckors plan sa att jag gor varje vecka tva ganger sa tror jag att det kan bli bra. Jag behover ju langsam forandring och dessutom rum for att inte kunna springa ivag precis exakt alla de dagar jag har tankt mig, (for ibland blir barnen sjuka eller jag, eller vi sover daligt, eller det regnar helt enkelt for mycket etc.). Sa nu skall jag sitta och pussla med det nan dag. Nar det nu kan tankas bli... Pa sa satt sa kan det nog bli halvmaran i augusti i alla fall, och sa hoppas vi innerligt pa att det blir en nagorlunda sval sommar, (who am I kidding, men ja-ja), och att jag pa nagot vanster kan fa ihop nan form av traning da. Inga barn i skolan och defintivt hela sommaren har kan ju bli precis hur spannande som helst!!

Forresten sa vet jag inte om ni vet, men engelskan har tydligen anammat det svenska ordet fartlek. Och trots att jag faktiskt vet att fart betyder speed pa svenska sa kan jag inte sluta fnittra varje gang jag laser om det. Japp, sa kul ar jag!! Kiss och bajs humor fortfarande!!

• isold2003

M o e, det gick att springa igår Visserligen rätt svårt underlag men desto mer träning per steg.. Jag har åkt på en till förkylning med halsont och snuva men jag är så less på att vara sjuk och inte få träna så jag sprang en kort runda igår ändå. Är såklart lite sämre idag men inte värre än att det gick att köra lite styrka framför den där dvd:n jag hittade häromdagen. Idag bjöd jag min sjuåring på några goa skratt när han fick se mig skutta runt framför tv:n Imorgon blir det en tur till Romme och utförsåkning, härligt! Moe, jag har ett par dubbar att trä utanpå springskor som du jättegärna får om du vill ha, jag använder dem aldrig. Kom förbi och hämta dem någon dag! Jag skickar mitt tel via ett meddelande här på FL.

• Kattstugan

Isold: hoppas ni har en härlig dag i skidbacken.

Har sprungit 17 km på förmiddagen. Solen skiner och värmer underbart, men gårdagens spöregn har frusit till en iskaka på vägarna Obestämd. Nu när det äntligen hade blivit bra väglag!

• Kattstugan

...och idag blev det ett hårt fartlekspass i gassande sol. Härligt

• isold2003

Kattstugan, vi fick en jättefin dag med solsken och inte alltför kallt i skidbacken Solig  Det låter som att du är inne i en bra träningsperiod, låter roligt! Du blir farlig i Skövde

Jag kände mig helt däckad och satt inne och snorade halva dagen idag men framåt eftermiddagen vaknade jag till liv och bestämde mig för att trotsa förkylningen. Sprang 16 km med knorrande luftrör men förvånansvärt pigga ben och mötte upp familjen på badhuset, mysigt  

• storaM

Hej!

Ny här på fl, tänkte höra lite kring löpning.
    Fick barn tidigt i januari och är nu supersugen på att löpträna igen. Jag vet att det är tidigt och att man ska ta det försiktigt i början.
    Är det nån som har lite tips på hur man trappar upp och såsmåningom kan löpa ordentligt.?

• Waimea

Äntligen ett lite längre pass, 16.5 km i solnedgången i lördags. Åh, vilken njutning, och alla kroppsdelar höll ihop och farten var helt ok, trots en smärre vurpa på lite blankis som jag ...ehrm.. inte ville stanna på för, ja, vadå, det är väl bara att springa rätt över? Nä!

Men väl hemma igen surnade magen till och började göra ont. Ingen magsjuka, ingenting, bara ont och så feber igår. Idag är jag pigg igen även om magen känns lite öm fortfarande, så i morgon bitti blir det crawlträning. Skönt att det inte hängde i längre, för maken far till Schweiz på förmiddagen i morgon, åter fredag kväll, så det hade just blivit en skön vecka om det hade varit nån värre förkylning eller så..

Det bubblar och pyr i löpträsket, märker jag

• isold2003

Skönt att du blev frisk så snabbt igen Waimea, det lät inget vidare. Och härligt med ett lite längre pass också!

Kulta, ja visst blir det lite känning i vaderna av framfota/mellanfotslandning. Bra att ta för vana att köra tåhävningar för att stärka upp sig lite. Jag slarvar med det men behöver egentligen mer av den varan.

Igår blev det ett 13 km pass med en gammal löparkompis som har haft ett långt uppehåll pga skador och åh vad det var kul att springa ihop igen! Han är en sån där kompis som man alltid har något att prata om med och löprundorna går så fort då. Det blir en tur idag igen med samma sällskap.

Kattstugan och alla andra som gillar terränglopp, här kommer äntligen information om Munkastigen: http://www6.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_377771/cf_69694/MUNKASTIGEN%20TRAILRUN%20inbjudan%202011.PDF

Jag älskar det här loppet och rekommenderar det varmt till alla som gillar att springa lite längre.

Svar på tråden Löpartråden 13