Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Ikväll blev det en kortare skidtur på 8 km. Åkte med en kompis och vi höll rätt bra tempo. Det är sån lyx att bo granne med skidspåren! 25 km kan jag åka utan att behöva åka samma spår två gånger, alldeles utanför dörren. Nåja, 400 m bort. ;)
hmmm... jag skrev ju ett inlägg förut... Det är borta, vad konstigt!
Grattis Gunsan till avklarat Öppet spår!
Tack tack.. Det var kämpgt på skidorna. Fick ingen ordning på glidet fast jag lämnade in för att ta bort fäste flera ggr under vägens gång. Fick tom kämpa i nedförsbackarna. Slet som ett djur, men tog mig i mål i alla fall och det var ju målet
Nu siktar jag på Gbg-Varvet.. Sub 2h tänkte jag ha som mål där så det är bara att ladda om nu och börja träna fart..
Jag körde också i måndags.. Hade uselt glid och lämnade in skidorna flera gånger under loppets gång och bad dem ta bort fäste samt lägga på mer glider men det hjälpte inte alls. Hade ingenting gratis inte ens i nedförsbackarna då jag fick staka nedför. HAr haft problem sedan jag köpte skidorna förra säsongen och trodde att det var för att jag är nybörjare och inte så bra på valla, men har inte fått i ordning fast jag lämnat in dem för vallning så jag börjar tro att skidorna är fel för mig trots att de är utprovade. Om de blir fler lopp så blir det INTE på dessa skidor i alla fall.
Ser fram mot löparsäsongen nu och ska bara bli blåsfri på fötterna så....
Bra jobbat på Vasaloppet Gunsan och reb80!
Jag har fortfarande ont i halsen men jag tror att det är på väg bort nu, känner mig lite bättre idag. Har inte sprungit något sen i måndags men hoppas få till ett par pass i helgen iaf.
Nyss hemkommen efter ett totalt värdelöst joggingpass.
Åt lite väl mycket till frukost, sen var det isgata ute och storm.
Dvs maten stod i halsen, stormen gjorde att det kändes som om jag stod still när jag sprang, och isen gjorde att man knappt vågade ta ut stegen.
Men var iallafall ute 32min, så är ju bättre än att ha settat i soffan de där 32 min.
reb: nä, ibland är det verkligen inte roligt att springa, men man kan ändå känna sig nöjd efteråt!
Här skiner solen för första gången på flera veckor, så äntligen ska väl den sista lilla snön kunna försvinna! Har sprungit ett segt långpass, 2,5 h, första halvan på asfalt/grusväg och andra halvan på småstigar och skogsvägar. Är verkligen inte på hugget, men det vänder väl nån gång.