Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej alla i tråden :) Jag känner mig väldigt nöjd med maj månads löpträning, fått minst tre pass per vecka á en halvmil per gång. Jag loggar mina pass på jogg.se (jag gillar siffror och statistik haha) och har nu passerat 100 km jogg 2010 (inte jättemycket egentligen men givet att jag bara hållt på två månader och inte springer nån mil åt gången så blir det ju många pass iaf
) Så nöjd så! Har satt upp som mål att klara 10 km-slingan innan hösten och det bör väl vara rimligt?
Vårruset är avklarat och det gick mycket bättre än jag trodde att det skulle gå trots att jag är så otränad som jag är. Men 5 km var ingen match. Nu ställer jag in siktet på Tjejmilen och ska fan i mig se till och träna i alla fall 3 dagar i veckan. Någon mer som ska på Tjejmilen???
Men vad händer här på fl? Jag skriver inlägg som försvinner och är utloggad hela tiden... *sur*
byggd av bomull: Tycker det låter som ett jättebra mål för dig och så länge som du tränar såhär kommer du klara en mil snart. Heja! Jag gillar också jogg.se. Det är peppande att se hur långt man faktiskt hinner jogga varje vecka/månad/år.
alexgumman: Jag har nog tänkt springa Tjejmilen, men är inte anmäld ännu. Försöker få ihop en kvartett med vänner, så jag inte behöver åka själv.
Byggd av bomull: Bra jobbat! Visst är det beroendeframkallande att logga träningen på jogg..
Moe: Det är ikväll det gäller, va? Jag håller tummar och tår, lova att återkomma med rapport sen!
Alexgumman: Härligt!
Jag har noterat en riktig löparbränna - ränder efter t-shirt och löparklocka..
Det känns riktigt fint att springa i mina DS Trainer nu. Bara lite, lite domningskänsla precis i början av varje runda, annars känns de lika sköna på fötterna som de gamla skorna. Mindre värk i ischias-nerven också. Men jag skyndar långsamt och ser till att ha en vilodag mellan varje pass för att inte överanstränga. Fast idag var det svårt att lämna löpgrejerna hemma när jag såg det fina vädret, perfekt läge för en lunchrunda annars.
Nu har jag definitivt bestämt mig - det blir ridpaus i höst. Samtidigt har jag pratat med mina friskvårdsansvariga på anläggningen där jag varit instruktör, så det blir ett par spinningpass i månaden i höst. Kunde inte låta bli..
Tänkte köra lunchpass på måndagar, typ varannan måndag. Bra att ha som alternativ träning när höst och vinter kommer, sen är det ju så kul!
Moe och Waimea- Haha jag misstänkte att jag inte var ensam om att använda jogg.se. Gud jag är en sån statistiknörd. Igår trodde jag att jag skulle missa löpningen igen, tog en paus i måndags efter en intensiv vecka med fyra pass. Men på hemvägen från mina shopping och fikaaktiviteter så svängde jag förbi spåret. Drog en halvmilsrunda och var klar långt efter kl 22
Ni är nog långt ifrån ensamma å anväönda er av jogg.se, är själv där å man blir lite mera peppad på förbättra sig när man ser framstegen. Skullle bara haft en GPS kanske
Börjar bli hyfsat less på sjukdomar vid det här laget, halsonda igen vet inte vilken gång i ordningen sen nyår men dt känns som minst en gång i månaden å det är väl en 5 dubbling jämförelse med förut
Har oxå haft funderingar om att springa tjejmilen, men då vill jag vara i lite bättre form så jag hoppas att sommaren innebär mindre förkylningar å mera löpning.
Kikar in från mobilen för att önska MOE lycka till ikväll! Jag ska försöka hinna ner och heja på. Några kännetecken så jag vet vem du är? Eller startnummer?
Hur gick det MOE? Jag har ju ingen aning om hur du ser ut men om du såg någon som stod och hejade på med en kille på axlarna vid 5 km skylten så var det jag
Det var så roligt att stå och heja på och jag blir nästan fånig men jag blir så stolt över mina duktiga klubbkamrater. Jag fick gåshud när klubbens ungdom sprang hem segern i damklassen
Hoppas dom inte skäms alltför mycket för mig när jag står och hejar fram dom..
Tack för gratulationerna på min födelsedag! Jag hade en mysig kväll med god middag hemma hos svärföräldrarna. Ett löpass dit från jobbet blev det och ett i andra riktningen morgonen därpå. Nu vilar jag fram till Sthlm marathon på lördag men det rycker lite i benen, de vill ut och springa i det fina vädret
Jag lägger också upp alla mina pass på jogg.se, är hysterisk kilometerräknare.. Eg borde jag räkna minuter tränad tid istället, skulle nog vara sundare.
Tack för alla lyckönskningar och hejarop!
Det gick sådär får jag väl säga. Jag var blad de sista i klungan som sprang 10 km, men det gör ingenting. Tryckte av klockan när jag gick i mål, men på fel knapp och när jag såg att den fortfarande rullade när jag stod och drack vatten så nollade jag den. Efteråt insåg jag att jag hade tryckt på Lap-knappen och hade ju kunnat läsa ut min tid ändå... Sprang runt på ca 1,05 och det är helt ok för att vara mig och igår. Det var väldigt varmt igår kväll och jag fick håll vid 3 km, som höll i sig till 9 km. Helt galet. Jag brukar nästan aldrig få håll. Kan det ha berott på värmen, jag kanske hade druckit för lite innan? Avskyr håll. Kroppen hade kunnat springa fortare, men jag hade så ont så jag trodde jag skulle dö emellanåt. Nåja, lite överdrivet där kanske, men hemskt var det i alla fall.
För två år sen när jag sprang 10 km för första gången tog det 1,15 på träning. När jag senare samma säsong sprang Tjejmiljen var jag nere på 1,04 så jag förbättrade tiden rätt bra den sommaren. Det är ungefär samma mål jag har nu, jag vill ner till 55 min. Första målet är att komma under en timme.
Hur som helst är jag nöjd att jag kom runt, med tanke på omständigheterna. Men det är alltid frustrerande när man inte kan ta fast kroppen egentligen orkar mer. Idag tog jag bussen till jobbet. ![]()
Heja Moe, bra jobbat!
Du får använda den eländiga känslan i kroppen som motivation nästa gång det känns bra att springa. Då känns det dubbelt bättre. Så brukar iaf jag tänka när jag är ute på rundor som känns pest och pina - "tar jag mig igenom det här så har jag tränat mig mentalt för att springa när det inte känns riktigt bra," och så känns nästa njuta-runda ännu bättre, för man vet att det kan vara så jäkla mycket sämre. Typ.
Jag räknar också kilometrar, in absurdum. Vore som sagt bättre att räkna tränad tid.
Nu har jag sagt upp min ena ridlektion inför hösten, snart säger jag upp den andra också, ska bara kolla ifall det är någon som vill 'låna' platsen i höst ifall jag ändrar mig till i vär. Inte stänga några dörrar, eh?!?
Isold: Lycka till på Sthlm Marathon!! Jag hoppas du får det lopp du vill ha!