• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • m o e

Kjempejente: Fy vad jobbigt de tlåter. Det sägs ju att vattkoppor inte är någon lek om man får det i vuxen ålder.

Här är det lite si och så med tränandet och laddandet inför milloppet på torsdag. Jag hade velat springa att längre pass under helgen och något kortare nu må eller tis. Men så blev det inte. Mitt intervallpass blev inte av förrän i lördags kväll och jag har helt enkelt inte hunnit med mer. Fyller år idag, så det har varit ett himla firande hit och dit och ikväll ska jag på bio med en väninna. imorn är det föräldramöte på lillkillens nya dagis och på onsdag känns lite för tätt inpå loppet att träna, då tänker jag vila/promenera. Jag blir så frustrerad att jag inte får ihop det med livet, jobbet, träningen och allt ibland.

Hur som helst blir det träning imorn, det måste jag hinna klämma in någonstans. Brukar ni springa på morgonen? Hur mycket äter ni innan då? Nu är ju vädret perfekt för morgonlöpning och tidigare har jag ofta sprungit på lördagar och sen kommit hem till en uppdukad frukost! :)

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Kattstugan

Waimea: va, springer du om mina klubbkompisar, det var det värsta Väckelsångsloppet har jag sneglat åt innan vet jag, låter som ett roligt lopp!

Kanske om jag far dit att jag får träffa både dig och LillLisa ....

moe: grattis på födelsedagen! Lycka till på torsdag!
    Jag går upp kvart över fem på vardagarna för att kasta mig i bilen till jobbet, så då finns ingen möjlighet att träna innan, men på helgerna springer jag gärna ganska tidigt - men först efter en STOR frukost!

• isold2003

Waimea, det låter toppen med en löp-PT! Det låter som att ni har ett bra avtal på jobbet med så mkt friskvårdspengar! Vi har 300:- per år men bara om man köper ett träningskort någonstans. Förr fick man en timme i veckan i frisdkvårdstid men det är borta sedan flera år.

Moe, grattis på födelsedagen! Jag förstår din frustration, ibland känns det hopplöst att få ihop livet. Morgonpass är en jättebra lösning om man lyckas ta sig upp i itd. Jag kör morgonpass ibland på vardagarna och då brukar jag äta yoghurt, blåbärssoppa eller något lite lättare före passet och så äter jag frukost efteråt. Såna riktigt tidiga morgonpass springer jag alltid långsammare än andra pass trots samma ansträngningsgrad, lite deppigt men man behöver ju inte tänka så mkt på klockan.

På lördagarna har vi långpass med klubben vid 9 och då äter jag en normal frukost ungefär en timme innan. Om du brukar träna lördagmorgnar får du jättegärna haka på oss och springa med så länge du känner för

Jag jobbade igår så enda lösningen för att få till träning var just ett morgonpass, hade bestämt mig för intervaller men var så otroligt seg att det hann gå drygt fem km innan jag kunde ta mig för att påbörja intervallträningen. Det blev fyrahundringar runt en lekplats.. Kände mig lagom fånig men jag antar att inte så många är vakna tidigt en söndagsmorgon och tittar på

Imorgon är det min födelsedag Jag ska fira med att springa från jobbet i Uppsala hem till mina svärföräldrar och bli bjuden på middag, resten av familjen ansluter där {#lang_emotions_sunny}

• Kaya

GRATTIS alla födelsedagsbarn!

Jag firade också min födelsedag (i lördags) med löpning! Plus såklart massa sol, blommor, tårta och bad i badtunnan. Mer perfekt kan det inte bli. Sprang även på söndag - Mors Dag. Hur lyxigt som helst! Tänk vad tokig man är. Vet inte hur många gånger jag har klämt in en runda en sen fredag eller lördag kväll och skrattat åt mig själv som ser löpning som värsta "nöjet" och inte ens tänker tanken att gå ut på krogen eller så...

Kjempejente! Åh! Stackars! KRYA PÅ DIG!!! Visste inte att man kunde få sånt som vuxen??? *skräck* Det står stora skyltar på dagis att vattkoppor går där nu, ingen av mina barn har haft det och jag vet inte om JAG har haft det...??!!! Är man immun om man har haft det? Måste ringa mamma!

Mitt "maratonmål" får vänta ytterligare ett par veckor insåg jag nu, för mitt medlemskap på gymmet går snart ut och så länge jag är hemma i stan och inte har flyttat ut på torpet vill jag såklart utnyttja det. Så det blir en massa danspass, spinning, crossfit, poweryoga osv denna vecka och halva nästa åtminstone, sen större delen av sommaren är det ju löpning och cykling som gäller.

K

• Waimea

Moe: Grattis i efterskott!!! Du skrev många kloka ord om att få ihop livet innan, tack så mycket för eftertanken. Var inte så stressad över att du inte får ihop den löpning du vill, har du grunden och lite envist j-laranamma så kommer det att gå finfint på rena adrenalinkicken på ditt millopp..

Isold: Grattis, grattis! Hur lång blir turen från Uppsala till svärisarna? Jag firade min 30-årsdag med att springa ett snabbpass på Österlen, tycker det är en ypperlig födelsedagspresent till dig själv! Fyrahundringar runt en lekplats.. Haha, jo, det är lite galet.

Kattstugan: Jag ska minsann få fatt i LillLisa så att jag kan få se din rygg försvinna i ett rasande tempo framför mig i Smålandsskogarna. Kan ju berätta att fjolårsvinnaren av loppet spöade dig med två minuter på Gbgvarvet, och jag tror att hon verkligen gillade Väckelsångsloppet, så chansen är stor att du får lite konkurrens att bita i.

Sprang en långsam lunchrunda med en kollega igår. Man växer lite när man hör honom säga att 'det här var veckans snabbpass' och jag konstaterar att det var ett alldeles lagom prattempo.

• m o e

Tack för alla grattishälsningar och GRATTIS till isold idag! Många som fyller år i dagarna alltså. :)

Igår kväll cyklade jag hem vid 21 efter bio och solen hade inte gått ner. Det här är ju bästa kvällarna på hela året, så det funkar ju rätt bra att träna sent nu. Morgonträning gillar jag också, om man nu har disciplinen att stiga ur sängen på morgonen! Och springa helt på tom mage är ingen hit, så nån banan och lite vatten brukar gå ner innan.

Är det inte såhär varje år vid den här tiden? Fullt i kalendern, studenter, möten, jobb som måste bli klart innan semester, konfirmationer, bröllop och avslutningar...

Waimea: Ja, det här loppet får bli vad det blir på torsdag känner jag. Runt kommer jag, även om det inte blir någon höjdartid. Ikväll blir det föräldramöte, sen måste jag åka iväg på ett annat ärende och sådär framåt 20.30-21 kanske det kan bli en liten runda? Men, jag vill ju spring milen under en timme. Mmm, jag är inte så snabb... än!

• Kaya

Tvingades idag när jag skulle spänna musklerna inse nåt som jag anat länge. Jag har kört på tok för mycket cardio och för lite styrka senaste månaderna...

• Kaya

Ha ha! Det var ett tag sen! Men desto mer funk, som ju handlar om att skaka rumpan snarare än spänna den (=bra gung men sämre muskeltonus!)

K

• m o e

Jag hann ut igår! Jädrar vad vi pressade schemat på kvällen. Maken tog med lilleman på föräldramöte och jag tog med 6-åringen på min träff. Sen kom vi hem kl 20 och då gav jag mig ut i perfekt träningsväder.

Svar på tråden Löpartråden 13