Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Halloj!
Nyss hemkommen från årets göteborgsvarv där jag i år såg till att även ölserveringarna tjänar på denna helg. Hejade fram maken som sprang ca 7 min sämre än tidigare år och sonen, 17 år som premiärsprang på 1.45 (bra).Dottern sprang lilla idag och knep en helt ok 19:e plats. Själv köpte jag ett par asics 2140 för 700 kr och en ny löpartröja så, ja, ni förstår att viljan finns där i alla fall. Skönt var det i alla fall att i år få delta i folkfesten på andra sidan så att säga men nu kommer jag, tjejmilen är målet för i år men i ärlighetens namn började jag snegla lite på anmälan till lidingö också. Vi får väl se...
Kattstugan och Waimea, snyggt jobbat. Det gick dåligt för alla så era tider är jättefina i jämförelsen.
Såg många som raglade och var kritvita i ansiktet och på avenyn åkte ambulanserna skytteltrafik så nog var det varmt.
Kattstugan och Waimea- Såklart tycker jag att ni är grymmast i världen som ens överlever ett Göteborgsvarv
Och med tanke på det ni skriver om värmen, massa kollapser osv, så är det ju inte så konstigt att tiderna inte blev som ni hoppats. Skit i det
Ny vecka, hoppas på tre pass iaf.
Bra jobbat att ta er igenom göteborgsvarvet. En halv mara ligger väldigt långt borta för min del. Är nog inte någon långskubbare (än så länge iaf). Håller mig helst till lopp upp till milen.
Skulle köra ett pass runt sjön i lördags (9km) men halvvägs krampade det i vaden känns ju lite drygt när det är ungefär lika långt båda vägarna å ingenstans å gena så det var bara å gå resten hem... Hoppas verkligen att det inte håller i sig med vaden hade samma problem i förra sommaren. Någon som vet vad det beror på???
Ni är så snälla, tack tack
Idag har jag faktiskt gått och varit springsugen hela dagen trots ganska mycket träningsvärk, så nu har jag just varit ute på en knapp timmes slöjogg på stigar och skogsvägar här hemmavid. Kyligt och regnigt = toppen
Qd: vad är det de brukar säga om kramp, mineralbrist? Vätskebrist? Har tyvärr ingen vidare koll.
Isold: så där är du igen, så bra
Så du ska springa Sthm maraton, vad kul! Prestationsångest lider jag också av inför varenda tävling, men det är bara att köra på ändå! (Säger jag klämkäckt...) Har det varit svårt att återhämta sig från ultraloppen?
moe: ajdå. Känns det bättre i benet idag?
Rövardotter: bra sprunget av barnen som vanligt! Kul att du laddar för kommande tävlingar
Visst är det roligt med nya löpargrejer! Jag hade bespetsat mig på nya tävlingsskor på sportmässan, men de var slut i min storlek så nu har jag beställt de på nätet istället. Knalloranga dojor. De måste helt enkelt vara snabba
Kjempe: var du också nere i Göteborg?
Waimea: det var jättebra sprunget där bakifrån leden! Nästa år kommer du att ha mycket bättre förutsättningar för en bra (ännu bättre!) tid när du startar längre fram!
Kattstugan: Tackar som undrar! Jodå, låret höll igår när jag tog en längre runda på 8,3 km. Det kändes riktigt bra och jag sprang den på ca 45 min, glömde klockan hemma så jag vet inte exakt. Provade en ny slinga som jag föll för och kommer springa ofta! Idag känner jag lite igen, men inte alls så ont som innan. Jag kan ju ha råkat dra sönder lite när jag stretchade igår, men för säkerhets skull blir det vila imorn och så lite intervall på torsdag. :)
Waimea och Kattstugan: Jag är sjukt impenerad av era tider i värmen. Givet tidningsrubrikerna om förhållandena och antalet kollapser tycker jag ni ska vara jättenöjda!
Rövardotter: Kul att hela familjen springer. Och bra jobbat i öl- och shoppingområdet
Själv slåss jag med den eländiga förkylningen/allergin - vet inte vad som är vad längre. Har inte vågat mig på fler pass och i går lämnade jag till och med cykeln vid jobbet för jag kände mig så krokig att jag inte ville riskera att cykla hem ...
Det kan ha varit ett smart drag för idag känns det bättre så nu är i alla fall springskorna nedpackade i Londonväskan och jag hoppas hoppas hoppas att jag ska komma ut i Hyde Park i morgon bitti.
Mae: Det låter suveränt med en liten löprunda i Hyde Park..
Tack, alla, för peppning. Jag var ute på första rundan efter Varvet och efter kiropraktorbesök igår. Skönt - och stelt. Har fått order om att börja springa i mindre uppbyggda skor, innebär att mina DS Trainer ska slitas. Vänsterbenet är kortare än högerbenet vilket innebär att högerbenet får jobba mer, och då får jag ont i musklerna när jag ökar belastningen.
Jag trodde att lösningen fanns i att fortsätta med mina väluppbyggda skor, men jag behöver få mina fötter att jobba mer och bygga muskelstyrka, och det gör jag med tunnare skor. Behöver också korrigera löpsteget, komma fram på framfoten, så det är bara att börja vänja sig vid att springa med andra skor. Annars var jag i hyfsat gott skick, även om min kiropraktor inte riktigt förstår vitsen med att hålla på och springa en massa om det nu gör lite ont.. ;
Rövardotter: Kul att se dig!!
Isold: Jag hoppas du är ur svackan nu. Ett marathon borde vara a piece of cake för dig, men jag förstår också att du drabbas av prestationsångest. Vi tycker i alla fall att du är skitduktig oavsett hur du tar dig runt maran, det förstår du väl?
Kjempe: Det är så skönt att veta att du håller koll!!!