Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Grattis Isold till en grymt fin placering och enormt bra tid. Var tvingen att snoka upp dig i resultatlistan och kunde med stolthet peka på ditt namn och säga att "Henne typ känner jag...typ".
Stort grattis, nu får du vila ett tag så kroppen får återhämta sig. Det är viktigt har jag hört. Jag vilar än efter vårt 5 km långa stadslopp förra fredagen
Grattis Isold! Det gjorde du kanonbra!!
Tack tjejer! Jag vet inte vad som hände i Sthlm igår men det flöt på så himla fint jättelänge i betydligt högre tempo än jag hade planerat. Jag hängde med farthållarna som sprang på sluttid 3:15 ända fram till 30 km där benen stumnade rejält och magen ballade ur. Efter ett toabesök tog det tid att komma igång igen och tempot sjönk rejält men jag tog mig in på stadion och i mål på 3:17:57 och är förstås supernöjd!! Jag som hade som mål att gå under 3:30 eftersom jag inte kände mig tränad i rätt tempo och nu slog jag mitt tidigare pers med nästan tio minuter
Det här kommer jag att kunna leva på ett tag
Får man vara med här?
Har precis kommit hem från Mallorca. Fick till 3 ggr joggning där. Tog dock bara tiden så jag vet inte hur långt jag sprang. Känns inte superviktigt heller då jag sprang på asfalt/plattor och fick ta det lugnare för att inte få ont i knä och skenben.
Försöker springa 3 ggr i veckan. Gillar morgonen bäst. Sprang imorse 5,34 km på 29:55 minuter = ca 5.60 min / km.
nöjd.
Har inget direkt mål men skulle vilja springa ett lopp innan sommaren är slut. Trist dock att göra det själv! Någon från Malmö här? Om jag inte får till ett lopp får målet bli att springa en mil själv. Sprang en mil innan jag blev gravid (ca 5 år sedan) har sedan fått ta det lugnt då jag haft reumatism utslag i blodet (dock bort nu).
Ska prova jogg.se igen. Att ha som mål att se km växa är inte dumt. Tack för tipset Byggd av bommull.
Hur gör ni andra då inspirationen och motivationen tryter?
Isold: Ja, grattis. Du är grym, och rövardotter, jag är precis likadan. 'Jag känner en som verkligen springer skitfort, kolla bara' liksom. Du är så inspirerande!
Kulta: Klart du får vara med, välkommen. Det lär säkert finnas många lopp att hitta i Malmö med omnejd, Kattstugan lär ha koll, om inte annat
Hur jag gör när allt tryter? Jag biter ihop och ger mig ut i alla fall, för jag vet att det vänder till slut. Dessutom känns det alltid bättre efter.
Grymt bra Isold!! GRATTSI!!
Starkt jobbat Moe också att fortsätta trots håll och ta sig runt på 1.05. Det är fortfarande en dröm för mig.
På onsdag är det min tur att prova på "tävling". Hade gärna velat ta en mil åtminståne en gång innan, men så har det inte blivit. Idag pressade jag mig ut i spåren i alla fall och lunkade runt en timme. En klart obra dag att springa på egentligen då jag var på fest i går och endast sovit 4 timmar - lite småbakis således. Men jag tog mig 9 km på min timme så jag borde ju kunna ta mig runt på onsdag i alla fall .-) Dessutom var det ordentligt kuperat och spån/grusunderlag i dag så det kommer förhoppningsvis gå något lättare då. I morgon blir det ett lättare konditionspass med pt:n, sen vila tisdag.
Är precis hemkommen från en suveränt skön kvällsrunda. 23,3 km blev det, flöt fint hela vägen. Hade mina DS Trainer, dessutom, och det gick hur bra som helst. Inga särskilda känningar i fötter/ben/rumpa. Lycka!
Kan ju också säga att rundan var så otroligt vacker - passerade två byar, två sjöar och en medeltida liten kyrka och däremellan en massa skog.. I sådär 17 graders temperatur. Mmm.. Det är så härligt med sommar!
isold: Wow, vilket resultat! Stort grattis!
Kulta: Välkommen till tråden! Det går väl upp och ner med motivationen hela tiden, men jag använder träningen som en sporre för mig sjvälv. Hur vill jag må? Hur vill jag ser ut? Vad vill jag orka? Vad är JAG värd? Jag har viktproblem som ligger i bagaget men sedan några år är jag normalviktig. Därför använder jag träningen som ett vapen för välmående.
Mae: Lycka till på onsdag! Men den träning du har bakom dig kommer du fixa det galant!
Jag blir så imponerad av er som springer så långt! Jag har en liten, liten tanke om att springa en halvmara, men känner mig rätt vilsen i hur jag ska förändra träningen för att nå dit. Jag är uthållig som sagt, en mil fixar jag. Men för att orka längre behöver jag ju pressa ner tiderna lite. Springa med en löparklubb? Nja, jag vet inte. Är lite för blyg av mig och känner att jag inte riktigt platsar i en sån.
Tack Moe
Jag när också en liten liten dröm om en halvmara, men mina försök hittills har alltid fallit på att jag siktat direkt på den långa distansen och då har det blivit ogreppbart långt till målet och jag har inte lyckats ta mig ut alls. Nu har jag startat med milloppet på onsdag som första delmål, sen Lidingöloppet (motionsklass 15 km) i höst och sen får vi se om det känns rimligt att sikta på t.ex St Eriksloppet nästa år.
Körde med PTn precis och OMG vilken skillnad det är att köra intervaller själv och med någon som peppar och "ökar lite till". Började med 15 minuter i 10 km/timme tempo. Kort paus och sen 5 x 1 minuter ruscher (13,14,15,14,13 km/h) med 1 minuts vila mellan. PUST och STÖN. Men sååååå skönt efteråt. Och det känns direkt hur nyttigt det är. Sen fick vi in 15 minuters ordentlig stretch av ben, rumpa och höftböjare, så nu är jag nog så preppad man kan bli. Cykel hem från jobbet idag och sen blir det vila fram till loppet.
Jag har fått ont i hålfoten
kan det vara att jag sprang 3 dagar på asfalt/sten och nu när jag kom hem på stig och grus igen? TRIST!!!! Kanske dags för nya skor. Vad tror ni andra?
moe: Jag är också ganska uthållig, men har svårt att ta ut mig och springa längre. Klarar nog en mil idga om jag "måste" men det vore kul att bara kunna springa en mil som man idag springer 5 km! Har svårt att se hur jag ska komma dit. Intervall träning är inget för mig.
weimea: Kvällsrunda på 23,3 km... shit! Sprnger du alltid så långt? Imponerande!