• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Vilda Tiger

Gunsan
    Du är ju jättduktig! Ojoj, jag tycker det är bra att komma under 2,5 timma. :-P Och det kommer ju fler år, då kanske du känner att du kan pressa dig till under två timmar.

• Kattstugan

gunsan: bra kämpat och grattis till perset!

Vilda tiger: lycka till imorgon!! Hoppas du är frisk så du kan springa då!

Har varit ute på ett härligt långpass i skogen. Första timmen hade jag sällskap av min man och en kompis, men sen bytte de till rullskidor så då skuttade jag vidare på egen hand i 80 minuter till. Solen gassar och jag var pigg så det var riktigt härligt  Solig

• Busymommy

Bra Gunsan.

Jag har sprungit min vanliga 25 minuters sträcka idag.
    Jag kände inte så mycket i vaderna idag. Blev något lättare att springa på slutet
    Ska springa på onsdag igen.

• Mael

Snyggt jobbat Gunsan!!!

Själv har jag gjort som Bimsan och härjat i trädgården. Slut i kropp och huvud! I morgon blir det promenad till jobbet, men i övrigt vila. Ska hämta ut cykeln från service för att sen börja cykla till jobbet tre dar i veckan. Det kommer vara bra för grundkondisen det.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Themis

Det blidde inget träna ikväll, det är rent löjligt så ont jag har. Lårens fram- och baksida, skuldror, filéer, ländrygg. Dagens nyord är "ogräsplockningskarpaltunnelsyndrom". Drömmer

Gammal kärring man har blivit... Skäms

*mutter mutter*

Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • Göteborgstjej

Usch... Åkte iväg och skulle springa låååångt idag. Gick inte så bra kan man väl säga. Känns skit faktiskt.
    1 24 grader varmt
    2 J-a skit vätskebälte som bråkade med mig från steg 1, ena flaskan ramlade loss typ 10ggr första 500metrarna. Till sist gick flaskan sönder vilket gjorde att jag sprang med flaskan i ena handen och höll för hålet. Inte så bra för löpsteget direkt. Dessutom fick jag inte bältet att sitta bra, det halkade upp runt midjan typ 1000 ggr, så obekvämt! Riktigt nära var det att jag hivade bältet 100m meter ut i skogen, jag vill aldrig se skiten mer!
    3 Valde att springa en milslinga jag aldrig sprungit förut, jag hade bara hört att den är kuperad. Och ja, det var den ju.... JÄTTE... Inte en plan meter på hela slingan och min puls blev för hög redan efter 1km ungefär.
    4 Hade förlite vatten med mig.
    5 Löparmage är inte kul
    6 Av de planerade 19 km blev det bara 17
    7 Garmin-klockan bråkade med mig
    8 Sprang bitvis så långsamt att jag trodde det var fel på gps:en
    Positiva saker:
    1 orkade öka sista 2,5 km och faktiskt springa i "varvetfart"
    2 Ingen, absolut INGEN värk i vaderna...
    3 Wienerbrödet jag fick när jag sprungit klart var gott

Behöver lite pepp tack, känns det så här på varvet kommer jag väl inte under 3h.. Skit...Ska det vara sådan skillnad att springa när det är kuperat förresten? Hur är det för elitlöpare, hur stor skillnad blir det på en mil för dem om de springer en ganska flack mil jämfört med en superduperkuperad?

• Göteborgstjej

en fråga till er alla: hur mycket långsammare blir ni när ni springer sådär supersuper kuperat? För personligen är jag riktigt skitkass på att springa i branta backar!

• m o e

Göteborgstjej: Det är så trist när saker strilar till träningen. Men efter ett sånt pass kan det bara bli bättre!

Jag har ingen aning om hur mycket det kan diffa i tid beroende på vilken bana man springer. Jag föredrar ju alltid att springa i skogen, där det går upp och ner. Det blir så mycket roligare träning då.

• Göteborgstjej
    m o e skrev 2011-05-08 21:54:27 följande:
    Göteborgstjej: Det är så trist när saker strilar till träningen. Men efter ett sånt pass kan det bara bli bättre!

Jag har ingen aning om hur mycket det kan diffa i tid beroende på vilken bana man springer. Jag föredrar ju alltid att springa i skogen, där det går upp och ner. Det blir så mycket roligare träning då.
    Fast när löpningen blir så jobbig att man fullständigt flåsar? Och backarna är så branta att man nästan kan gå lika snabbt som man spriner? Och nedförsbackarna är så branta att man inte vågar släppa på för att det är livsfarligt? Gillar du det då?
     jag håller med, gillar också skogen, men inte när det är så kuperat att man inte får ngt riktigt löpsteg.
Svar på tråden Löpartråden 13