• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • StilaM

Bra jobbat Vilda Tiger! Klart du fixar under 30 den 30:e. Det är ju bara 12 sek/km. :)

• bellaaan
    Vilda Tiger skrev 2011-05-09 21:59:16 följande:
    Välkomna, ni nya!

Bellaaan
    Även jag är impad över dina tider!

Idag spang jag Vårruset och kom i mål på 28 min och 45 sekunder! Jag hade som mål att klara under 35 min på fem km och då banan var 4.6 km så gav det mig fem km på knappt 31 minuter. Nästa lopp går 30 maj och då ska jag klara fem km under 30 minuter! Och då står det att banan SKA vara fem km.
    Tack, och grattis=)
  • bellaaan
    Kattstugan skrev 2011-05-09 22:16:52 följande:
    Grattis Vilda Tiger, det gjorde du bra Solig. Det var ju alldeles nyss som du började springa ju, och nu så swoosh ett vårrus bara så där Cool

Bellaaan: nä, det förstår jag att det kan vara svårt att passa träningstider och så. Men tävla är kul, det kan du ju alltid göra ändå
    Ja, tävla vill jag verkligen göra=)
  • Busymommy
    Kaya skrev 2011-05-09 11:54:05 följande:
    tack *rodnar*

det ska väl löna sig på NÅT vis att vara akademiker och litteraturvetare... även om det inte hjälper ett dugg i löpspåret!

K
    Jag visste det var nåt
    Men det är ju ändå underbart att kunna formulera så bra hur det är och hur man känner!
  • Busymommy
    Vilda Tiger skrev 2011-05-09 21:59:16 följande:
    Välkomna, ni nya!

Bellaaan
    Även jag är impad över dina tider!

Idag spang jag Vårruset och kom i mål på 28 min och 45 sekunder! Jag hade som mål att klara under 35 min på fem km och då banan var 4.6 km så gav det mig fem km på knappt 31 minuter. Nästa lopp går 30 maj och då ska jag klara fem km under 30 minuter! Och då står det att banan SKA vara fem km.
    Så bra! Duktig du är.
  • clinan

Ah en löpartråd, det har jag helt missat

Har löpning som enda träningen och jag älskar det. Fast jag måste erkänna att motivationen tryter emellanåt och det är svårt att få till löparpass med 2 barn o en man som jobbar skift. Oftast blir det löpning på helgerna.

Ska försöka genomför Gbg varvet den 21 maj. Sprang/joggade/gick 17,5 km på långfredagen utan att kollapsa så det ska nog gå hur bra som helst

• Mael

HEJA Vilda Tigern!! Visst är det häligt att springa lopp

Välkommen Clinan och Bellaaan !!

Dagens pass blev en morgonjogg till jobbet. 32 minter enligt programmet och jag tog mig 5,2 km. Sista kilometern var konstant stigning (varierande branthet) och tog nästan 7 minuter så de 4 första höll jag riktigt bra tempo för att vara jag och det blev med 15 sekunders marginal årets snabbaste femma. Och jämfört med i torsdags då jag orkade 4,6 km på samma tid får man ju säga att det går framåt

I dag ska jag äntligen till kiropraktorn och hoppas lösa upp lite låsningar.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Vilda Tiger

Mae
    Det var skitskoj, ju!

Clinan
    Välkommen hit! Jag har också två barn och en man som är borta flera dagar periodvis, och då blir jag alltid så träningsabstinensig. Bor du i Göteborg? Jag hör själv hemma i Balltorpsskogarna utanför Mölndal.

• Göteborgstjej
    clinan skrev 2011-05-10 09:02:55 följande:
    Ah en löpartråd, det har jag helt missat

Har löpning som enda träningen och jag älskar det. Fast jag måste erkänna att motivationen tryter emellanåt och det är svårt att få till löparpass med 2 barn o en man som jobbar skift. Oftast blir det löpning på helgerna.

Ska försöka genomför Gbg varvet den 21 maj. Sprang/joggade/gick 17,5 km på långfredagen utan att kollapsa så det ska nog gå hur bra som helst
    Kul med fler som ska springa varvet! Det närmar sig verkligen nu!
Svar på tråden Löpartråden 13