• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kaya
    Busymommy skrev 2011-05-09 10:57:21 följande:
    Okej, då vet jag. Måste säga att du skriver oerhört bra. Formulerar dig väldigt bra.
    Jag tänker att jag kommer ha problem med att öka tempot mer än längden , så småningom. Men vi får väl se.
    Jag längtar efter känslan när min runda går lite lättare .
    tack *rodnar*

det ska väl löna sig på NÅT vis att vara akademiker och litteraturvetare... även om det inte hjälper ett dugg i löpspåret!

K
  • Kattstugan

Waimea: mm, det är mycket värt att ha bra sparring på träningarna! Och jag är säker på att du hade gillat våra klubbträningar 40-50 tokfokuserade och väldigt glada löpare som rusar runt varv efter varv. Det är som ett stort energimoln över hela arenan när vi är där, verkligen kul

Bellaaan: det är inte många som kommer ner på 18 min på 5 km ens efter många år av träning, så du är verkligen duktig. Är du med i någon klubb? Tävlar du? Kanske något att fundera på annars ?!

• bellaaan
    Kattstugan skrev 2011-05-09 12:19:05 följande:
    Waimea: mm, det är mycket värt att ha bra sparring på träningarna! Och jag är säker på att du hade gillat våra klubbträningar 40-50 tokfokuserade och väldigt glada löpare som rusar runt varv efter varv. Det är som ett stort energimoln över hela arenan när vi är där, verkligen kul

Bellaaan: det är inte många som kommer ner på 18 min på 5 km ens efter många år av träning, så du är verkligen duktig. Är du med i någon klubb? Tävlar du? Kanske något att fundera på annars ?!
    Jag hade som mål när jag började springa förra våren, att springa vårruset. Men så blev jag gravid i januari och sprang inte lika intensivt, då släppte jag den tanken och tänkte nästa vår (men tyvärr slutade den graviditeten i MA). Efter detta har jag blivit ännu bättre men tanken är att bli gravid så snart som möjligt igen och då blir det ingen tävling, men det är verkligen något jag vill göra=). Fast skulle vilja springa på 18min i riktig terräng först:P. Någon klubb är jag inte med i för jag jobbar, pluggar och har min lilla tjej ( så jag springer allt från tidig morgon till seen kväll) =).
    Tävlar du?
  • Göteborgstjej
    bellaaan skrev 2011-05-09 07:56:48 följande:
    Hejsan=)
    Får man hoppa in här? Jag bor i Göteborg, med min familj. Jag springer mest korta distanser så som 5-7km, 5km på 18min. Jag har sprungit i ett år=).
    Hur springer ni andra?
    Löptalang du! Jösses du måste ju ta dig till en klubb och få "hjälp" om du blir så ruskigt bra av bara ett års träning på egen hand! Så snabbt fixar jag inte ens 1km!
  • bellaaan
    Göteborgstjej skrev 2011-05-09 16:41:10 följande:
    Löptalang du! Jösses du måste ju ta dig till en klubb och få "hjälp" om du blir så ruskigt bra av bara ett års träning på egen hand! Så snabbt fixar jag inte ens 1km!
    Tack :), trodde inte det var så bra. :)
  • Vilda Tiger

Välkomna, ni nya!

Bellaaan
    Även jag är impad över dina tider!

Idag spang jag Vårruset och kom i mål på 28 min och 45 sekunder! Jag hade som mål att klara under 35 min på fem km och då banan var 4.6 km så gav det mig fem km på knappt 31 minuter. Nästa lopp går 30 maj och då ska jag klara fem km under 30 minuter! Och då står det att banan SKA vara fem km.

• Vilda Tiger
    m o e skrev 2011-05-09 22:03:03 följande:
    Grattis till ett bra lopp, Vilda tiger!!
    tack! Mitt allra första!
  • Kattstugan

Grattis Vilda Tiger, det gjorde du bra Solig. Det var ju alldeles nyss som du började springa ju, och nu så swoosh ett vårrus bara så där Cool

Bellaaan: nä, det förstår jag att det kan vara svårt att passa träningstider och så. Men tävla är kul, det kan du ju alltid göra ändå

• isold2003

Vilda tiger, härligt! Bra jobbat! Kattstugan, t o m jag tyckte det var kul med intervaller när jag var med på er klubbträning och det säger rätt mycket Jag fick två fina långpass i helgen, 3 mil i lördags och en halvmara igår. Idag hängde jag med en skadad klubbkompis till badhuset och så körde vi en timmes vattenlöpning. Det kändes rätt skumt och vi fick hålla på rätt länge innan vi kom på någon sorts teknik men det kändes som riktigt bra träning! Jag gissar att jag kommer att ha grym träingsvärk i armarna imorgon..

Svar på tråden Löpartråden 13