Karsu: Blir du peppad av det och det är en positiv grej så är det självklart att du ska hålla koll på tider och sträckor!! Jag är helt besatt av samma sak, vill alltid veta sträcka och tempo, det jag tänkte på var väl snarare att du inte hamnar i att du hela tiden känner att du måste springa snabbare och längre än förra gången du sprang och att det blir negativt och att du tappar motivationen. När man börjar springa är det mycket som ska komma igång; konditionen, senor och ligament, löpsteget osv. Det tar tid och går lite fram och tillbaka, så det som kändes superlätt och fint ena dagen kan vara en enda långsam plåga nästa dag, och då är det viktigt, tycker jag, att inte bli modfälld av att det gick långsammare och/eller blev kortare än man tänkt. Varenda steg du tar räknas ju och är skitbra!
Isold: Låter härligt att känna intervallsuget. Det är snabbt återhämtat, du måste ha en järnfysik. Jag har sagt det massor av gånger innan, men du är verkligen en inspiratör av stora mått. Har hästen läkt ihop än då/har du sålt honom? Jag börjar leka med tanken på att ta en paus i ridningen för att kunna ägna mig åt löpningen utan att ha dåligt samvete för att det blir många pass i veckan. Jag skulle vilja ligga på en högre träningsdos än nu, men det är svårt att klämma in mer. Måste ha några vilodagar med. Samtidigt är det ju så vansinnigt roligt att rida. Vi får väl se.
Lilla Växjö har begåvats med en Runners store, så efter besked om att DS Trainern var slut på det ställe jag tänkt köpa dem på så begav jag mig till ovan nämnd affär. Ojojoj, fick hålla mig strängt fokuserad på skorna, det fanns mycket fint i kläd- och tillbehörsväg, började fundera på om jag inte behöver ett vätskebälte.. Dessutom en jättetrevlig och duktig säljare, tillika orienterare som försåg mig med ett par rosavita skor. Var naturligtvis tvungen att ta en kort runda igårkväll för att testa. Helt annan löpkänsla, verkligen ett lättare steg, men jag känner att jag får skynda långsamt, vrister och fötter fick jobba mer än i mina gamla GT-2130. Tyckte att det var lättare att lyfta på knäna och skjuta ifrån med framfoten.