Löpartråden 13
Engfield: Jag testade att springa efter tre veckor med nr 2, men det var seeegt. Vet att jag sprang Vårruset när bebisen var 9 veckor, då tog jag mig runt, men det var inte mycket mer med det. Någon månad senare var jag definitivt igång igen. Jag hade rätt mkt foglossning och jag kände av den ett par månader efter, men jag sprang ändå. Det blev inte värre i alla fall, tänkte jag, så jag fortsatte, envis som jag är. När lilltjejen var ett halvår, förra året, så sprang jag Lidingöloppet och det gick bra.
När jag väntade nr 1 hade jag inte hittat löpningen, men då körde jag spinning nån dag innan förlossningen och var igång med ridning efter tre veckor och spinning tre-fyra veckor senare.
Mitt råd är - vill du ut och springa, gör det, men var aktsam på huruvida det känns bra eller inte och var snäll mot dig själv. Det går ändå rätt fort att komma tillbaks!
Har avverkat en lunchrunda, åtta kilometer i fuktig, vidrig värme, flack runda på asfalt. Blä, jag hatar verkligen att springa i sånt väder. Men jag var hyfsat snabb ändå, och skorna var verkligen najs att springa i. Mmm. I morgon tänkte jag mig ett cykel(spinning)pass på lunchen, riktigt sugen nu.