Isold: Oj, vad dramatiskt. Hur mår maken nu? Vilken rolig löpning det lät som, att fara iväg och springa ett rejält långpass på ett nytt ställe!!
Kattstugan: Ojoj, tre timmar i förmiddagsvärme och det känns bra, vilken lyx!
Jag har sprungit två kortare rundor och det verkar som om vaden håller. I söndags skulle det bara bli 6 km jättelugnt, men benen bar så fint att det blev två kilometer längre i progressivt tempo, flåsig som attan, så det blev nån kilometers nedjogg med.
Igår fick jag mitt träningsschema och jisses, så roligt det kommer att bli. Det är distanspass, intervallpass, löpskolning, löpstyrka och mental träning om vartannat, dessutom styrka som är inriktad på att stärka upp min vänstra sida. Dessutom är schemat progressivt i träningsmängd, jag har som mål att landa på 6 mil i veckan, ungefär. Det är verkligen lyxigt och en massa kul, intervaller i gräs, intervaller i backar, distanspass med fartökningar, massor av grejer jag aldrig tänker på.
Första passet var en lugn runda om sju kilometer och den klarade jag av igår, sprang ner till närmsta sjön i kvällsskymmet och förtrollades av det vackra, spegelblanka vattnet i solnedgången med den dovt gröna skogen runtom. Mmmmm. Vaden håller, verkar det som, och rumpa/baksida lår är utsatt för en massiv stretchattack så nu jäklar.
Sista dagen innan semester, så nu ska jag in i mina exceldokument igen och göra sommar. Kram på er, alla löparvänner!