Löpartråden 13
Rövardotter: Hejaklack låter fint, ett glas rött likaså..
Jag sprang 9*200 m backintervaller + 1* 1 minut med löpgruppen igår, oj vad kul!! Vi sprang två och två och turades om att dra och hejade på varandra i backen. Det gick lite trögt till en början, men sen var det bara att kuta på. Löpcoach Jessica bara tittade på mig och sade 'ditt leende blir bredare för varje intervall' och det var verkligen så det kändes. Vi körde lite löpskolningsövningar först och så styrka och stretch efter. Hälsenan känns, men smärtar inte, så jag fortsätter i mina heldämpade GT-2130 ett tag till.
Idag har jag träningsväskan packad och funderar lite på hur jag ska kunna klämma in ett 14km-pass under dagen. Funderar på att ta en lång lunch.. 14 km med gradvisa tempoökningar på 5, 6, 7 och 8 km. Sen ska jag träna mentalt samtidigt, säga positiva saker till mig själv om mig själv och världen runtomkring mig var 5:e minut! Kul!
Gaby: Så skönt att det funkar.
Det är verkligen så att dagsformen avgör hur löprundan känns, apropå att Kaya har fått jobba hårt för att kapa två minuter. Dessutom säger det något om hur mycket som behövs för att öka tempot. Min vanliga runda är på 13 km och springer jag på ordentligt med målet att springa så snabbt som möjligt och trycka på kanske jag kommer neråt 1.02 - 1.03. Bestämmer jag mig för att ta det lugnt och bara njuta så landar jag på 1.05 - 1.06. Större än så är inte skillnaden.