Isold: Vilken 15-kmrunda, jag förstår att du är nöjd! Mysigt att få tid med familjen också.
Kattstugan: Jag är så avis på dina intervallpass med klubben. Tänker på dig varje gång jag ser en löpare med ditt klubbnamn på ryggen, och av nån anledning har jag hamnat i rygg på sådana både på Växjöloppet och Varvet. Men jag har sprungit om dem också..
Vertex låter helt underbart skitjobbigt. Jag har en kompis som har varit ner och sprungit Swiss Alpine Marathon och hon pratar jättevarmt om det. Men du, om du gillar backiga skogsrundor, och det vet jag ju att du gör, så måste du nästan pallra dig till Väckelsång sista söndagen i augusti. Jag tror jag tjatat om det innan, men jag gör det igen - det är varierat underlag, banvall, asfalt och kuperade stigar i skogen, och en jättemysigt arrangerad liten tävling. 17,7 km.
Jag har kört min vanliga 13-kmrunda två gånger i helgen. Första vändan i fredags, då var det skitjobbigt, kändes som om fötter, kropp och huvud sprang i olika tempo och benen var rätt stumma och baksida lår värkte. Tog ändå i, så jag tog mig runt på 63.36.
Igår samma runda, då, och allt stämde. Det bara flöt fint och jag tänkte att jag skulle ta det lugnt och bara lufsa och njuta av naturen. Såg en fjolårskalv (ja, en älg, då) i skogsbrynet, de är verkligen mäktiga. Nåja, hursomhelst, jag sprang lätt och fint och fötterna verkar trivas ypperligt i mina DS Trainer och INGA känningar, just, i baksida lår. Kommer hem, kollar klockan, 63.34. Att samma runda i samma tempo kan kännas så olika!
Nästa vecka ska jag börja springa med min alldeles egna löp-PT, som jag lagt alla mina friskvårdspengar från jobbet på. DET ser jag fram emot. Intervaller står på schemat.
Min häst-fråga är väl egentligen retorisk, jag har mer eller mindre redan bestämt mig för att släppa ridningen i höst, men jag har svårt för att bryta definitivt. Det är ju så kul, men man måste nästan rida 3-4 ggr i veckan för att verkligen känna förbättringen. Det är ju som med vad som helst, löpningen också. Ska det bli så bra som jag vill att det ska så måste det till mycket tid.