Löpartråden 13
Å, förlåt, var inte meningen att upprepa mig..
Å, förlåt, var inte meningen att upprepa mig..
Springer hellre långt än fort om jag får välja, men blir svårt att få in långpass när jag är på jobbet. 12 timmars skift tar ut sin rätt., sen kan jag inte tänka mig nått tråkigare än 1,5-2 timmar. på ett löpband. Även om man kan få se nån enstaka val ibland ;)
Haha satt och gick igenom träningspassen från jobbet och hittade ett lite speciellt på pulsklockan. ca 10000 höjdmeter och 850 km , 2timme och 35 min :p
måste ha gått igång i väskan:p
Mikael: vilka fina tider
jag ska igång och springa till helgen efterkontroll på torsdag, så jag funderar över målsättning och ambition och ville ha lite inspiratio. Hade en dröm om milen under fyrtio och halvmaran under 1.30 för ett par år sedan, men med tre barn, häst och otränad kropp får jag sänka ambitionsnivån...
Usch! Så irriterande! Hoppas det blir bra snart!
När jag berättade för min mor att jag hade muskelbristning i vaden sa hon "det är åldern!" Gulp :)
De där målen har ju jag också! ;).. Men det är väl inte försent? Du är var väl inte så långt ifrån innan graviditeten och fotstrulet (var det väl?)
Själv låg jag inte så långt ifrån förra året men har tappat rejält under vintern så jag är en bit ifrån just nu (strax över 42 på milen för några veckor sedan jämfört med 40:54 förra året. ;(.. ).. Men i år blir det nog en hel del att bygga styrka och sen slimma bort onödig extravikt så ska jag nog satsa på fart till nästa år!
Det kan jag nog inte svara på ;)... Men jag vet i alla fall att när jag (och jag tror i princip alla) ska springa marathon måste jag fylla på med energi och vätska under loppet. Det kan ju vara bra att låta kroppen vänja sig vid sportdryck och energi (chokladbars/banan/eller liknande) under loppet så du inte gör det första gången du springer.
Det är ju jättesvårt att svara på hur du kommer klara det, men om jag hade haft allt inbokat och klart så hade jag i alla fall kommit till start!
Mitt tips nog är att satsa på ett nytt långpass snart där du springer mellan 25-30km och testar att dricka och äta under tiden och gå ut i väldigt lugnt tempo (6:15-tempo som du skrev är nog lämpligt, men inte snabbare, om du gör milen på ca 53 och inte har sprungit så mycket långa distanser). När jag springer så långt brukar jag ta en gel ca var 40:e minut och dricka vatten efter törst och då kanske varannan sportdryck varannan vatten. Om det finns tar jag gärna chips, chokladbollar och smågodis m.m. (finns iaf på många mindre marathonlopp! ;) ) för att få något "fast" i magen... Jag gillar inte läsk egentligen men av någon anledning smakar cola väldigt bra just när jag springer marathon och man får ju avslagen cola på Stockholm Marathon nånstans runt 35 km har jag för mig...
Vad sprang du halvmaran på för tid förra året? Sprang du utan vätska/energi under loppet då eller hur brukar magen reagera när du dricker sportdryck?
Jag har som glad motionär sprungit Springtime 5 km för första gången i livet.
Ja, hör och häpna, det funkade trots kronisk foglossning och en halv bihåleinflammation. Lite duger bra till mig, men till nästa år kanske det går att hitta någon mellansträcka på väg mot milen?
/skuttar ut på lätta fötter
Wiggle eller Startfitness
Hej! Hur mår sonen, Michael? Otäck historia, det där med han som dog..
Jag sprang 11 km i söndags, distansrekord efter bebisens ankomst. Tempot lågt, 5.40 typ, men det var väldigt behagligt. Idag 7 km oavbrutet med vagn, 5.30-tempo i genomsnitt, farten börjar smyga sig på. Körde ett löpstyrka-löpteknikpass med Jessica Gylfe för två veckor sedan, fantastiskt kul. Ska fö starta en löparförening i byn, Risinge löparkamrater, vi ska ansluta oss till friidrottsförbundet så vi kan springa i tävlingsklasser. Kul!
Oj, vad tokigt jag syftade i mitt inlägg. Skulle ju skrivit att det där med han som dog var riktat till Jespis
Ibland kan vila och ett par tre raska pass göra underverk för formen..
Hej! Jäklar vad här springs och händer saker.. jag har varit förkyld och börjat instruera spinning igen så det har inte blitt så mycket sprunget, men nu har barnen börjat skolan igen så nu finns det tid för lite barnvagnsjogg. 8,2 km idag, alltid något. Jag och två grannar har bildat löparförening nu, Risinge Löparkamrater så vi håller som bäst på att ansluta oss till friidrottsförbundet så vi får springa tävlingsklasser.. ?
*lycklig*
Instruerade spinningpass igår. Drog en repa runt sjön intill efter. 4,6 km, 4.40 i snittempo - då låg de sista 3,5 km på 4.30 min/km. Utan att det var särskilt plågsamt. Jiho! Intervallerna jag plågar byns tanter med verkar bita även på mig!!
Trist m förkylning, Duckan. Wiem, om du kan tänka dig nördig hårdrock så Carolus Rex med Sabaton. Perfekt bpm för snabbdistans ????
Har kommit igång med löpningen nu, fem mil förra veckan, 3,5 denna... och ett satans ryggskott fick jag igår. Typiskt.. Idag kiropraktor, förhoppningsvis ok inom en vecka.. Laddar för det fabulösa loppet Jämjöhalvan, min första halvmara på typ fyra år.
Krya på sig Duckan!
I veckan godkändes vår ansökan om löparklubb så nu finns IF Risinge Löparkamrater ? vi hade tre startande i Växjö Marathon, kul! Själv har jag moffat godis i helgen, varit hemma i Dalarna och inte tränat ett skit på en vecka mer än tömkört hästen en gång, men nu är ryggskottet snart borta. Tänkte jogga försiktigt ikväll, 5-6 km, och sen stretcha säte och köra lite bålstyrka.
Hej löparvänner!
Har liksom glömt den här underbara tråden. Har kommit igång ordentligt med träningen nu, även om kvalitetspassen lyser lite med sin frånvaro.. hrm.. ska springa Växjöloppet och Gbgsvarvet i vår, har seedat upp mig på varvet med 1.41 på en halvmara i november. Försöker springa 3-4 mil i veckan och kombinerar med styrka 2 ggr/v för att klara mig undan skador. Ja, och så hästen 1-3 ggr/v. Och tre barn och numera heltidsjobb med föräldraledig make. Hur går det för er?
Vad är en bosu, Jespis? Jag har också fattat det där med att en stark kropp kanske förebygger skador... Körde spin of hope i helgen, ett välgörenhetsevenemang för barncancerfonden. Det pågick i 12 timmar men vi var ett lag på sju personer som delade upp det. Nu har fem av oss begåvats med startplatser på halvvättern, så jag håller som bäst på att skramla ihop utrustning. Typ en racer och lite annat smått och gott. Huga!
Igår sprang jag 14 km med barnvagnen - äntligen efter en veckas typ ofrivillig löpvila på grund av barn som inte sover när de ska och en halt häst. Kom till ett grusvägsparti som var helt nysladdat med tjockt, fint grus. Det var som att springa i en halvmeter snö. Uuh. Pulsen var i taket. Go syraträning ????
Ducka, vad är det som kräver foamroller? Den är grym men nyttig..
Hejhej!
Jag skulle lasta min häst för ett veterinärbesök i torsdags.. Vi höll på i fyra timmar innan hästkräket gick på, och mitt i allt försöker jag flytta honom åt sidan, och drar knäskålen ur led. Hejdå säsongen 2016, hejhej knäskydd, kryckor och rehab