Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

Löpartråden 13

Knugen: Du är den förste att citera Gärderud i den här tråden.

Spinning avklarad. Gott! Känner ett litet, men aldrig så påtagligt kli i halsen. Första dagissjukan verkar ha hittat fram till mig också. Hoppas det stannar vid kli, bara.

• Waimea

Rövardotter: Yeeeieee! Duktiga du!! Klart du ska springa Lidingö tjejlopp.

Kaya: Träningsnarkoman där. Inte kan jag tänka mig att du blivit tjock, inte. Bra jobbat med milen.

Gaby: Hur går det med bacillerna?? Mina verkar hålla sig på mattan än så länge, fortfarande bara kli men jag är sjukt trött, så kroppen jobbar väl.

Kattstugan: Ajajaj. Så träligt. Hoppas du får bukt med ontet. Hur känns det idag?

Isold: Pigg nu?

Stenfalk: Vi måste ha hittat samma broschyr, då, för det är samma antal tåhäv som jag gör. Functional moves har vi på min anläggning, låter som nåt jag borde testa!!

Apropå ont i fötterna: Jag fick ont på ovansida fot och framsida vad när jag hade skorna för hårt snörda, jag släppte efter och det gick över nästan med en gång. Men skorna var inte jättehårt snörda, det var bara lite jag behövde släppa efter.

Apropå ont i axlarna: Jag får ont i vänster sida/nacke emellanåt och det kommer från låsningar i mina kotor som kommer från mitt klena bäcken. Bålstyrka är min medicin, men jag slarvar. Har ni bara spända axlar så kan ni ju ha en rutin att släppa ner armarna längs med sidorna, skaka loss, låta axlarna komma långt bort från öronen och kanske göra någon axelrullning.

Och min vad då? Var hos Jessica och fick massage och FY FAN vad ont det gjorde. Åååh, hade jag kunnat gå upp i brygga liggandes på mage hade jag gjort det. Hon hittade varenda liten knuta i mina vadmuskler och klämde till. Efteråt hade jag massivt ömma vader och var rätt yr. Men nu känns det gott. I morgon blir det en försiktig jogg på 5-6 km, på torsdag intervallpass med löpgruppen och sen lopp på söndag. Måtte det funka!

• Waimea

Kulta: Gärderud är en svensk löparlegend. Skulle tro att han menade att tåhäv musklar vader lika bra som 5 km löpning.

• Waimea

Nyss hemkommen från Väckelsång. Sänkte mitt pers med 10 minuter. Gissa vem som är nöjd?!?! Kom dessutom trea i tävlingsklassen (av fyra anmälda i klassen, ska tilläggas. Var egentligen fjärde dam i mål, men hon som var  före mig sprang motionsklass..), så det blev prispall och allt. Hehe. Vilken egotripp.

• Waimea

Isold: Ojojoj, vad du springer. Du är så duktig!!

Kattstugan: Inte så liten runda. Så härligt!

Gunsan: Yeih! Klart du tar dig runt Lidingö! Jag ska peppa dig järnet här, det kommer att gå så vansinngt bra!!Ska du till Portugal på Springtime-resa?? **AVIS**

Glömde skriva: Min hälsena kändes idag, men jag känner inte av den nu. Får vänta ett par timmar tills den stelnar och se vad den har att säga om livet. Kände av rumpa/baksida lår också, men ingen smärta, mest stelhet. Får väl leva med mina svagheter och hålla dem i schack med styrketräning och stretch.

En helt annan sak: Den 10-12 oktober ska jag gå en löptränarutbildning. Ska bli så himla roligt!!

• Waimea

Äscha, å nä, rövardotter. Du kommer att springa som en gasell!!

Jag skulle gå på spinningpass idag på lunchen, men instruktören dök aldrig upp (stort missförstånd mellan gruppträningsansvarig och instruktör) så jag viggade en Aeromix-skiva, grenslade instruktörshojen och höll mitt första cykelpass på ett halvår. Det gick bra, faktiskt, jag improviserade fram ett 45-minuterspass. Aeromix-skivan innehöll 3-minuterslåtar i samma tempo, typ rätt snabb backe, och det gick att hitta på en hel del med dem. Skitkul!!

• Waimea

Moe: för min del brukar det bli som bäst på loppen när förutsättningarna varit rätt kassa. Förra årets lidingölopp föregicks av ca 2 timmars sammanhållen sömn eftersom jag hade hela familjen med mig upp till Sthlm och vi sov i samma lilla rum och kidsen var rätt stökiga. På morgonen före loppet vacklade jag runt med en kliande hals, barnen var ju förkylda dessutom, och trötta, trötta ögon och huvud men när det väl bar iväg, då jäklar. Det var så himla roligt och skönt och bra, och jag är helt övertygad om att det blir så för dig också.

• Waimea

Hej på er!

Jag ska också budgetera inköp på Lidingö, vilket bra tips!

Sitter på jobbet och sliter mitt hår i vild förtvivlan över alla satans j-la excelfiler som inte vill gå ihop sig. Har suttit och letat efter ett fel i två timmar, men hittar det inte. Suck. Varför blev jag ekonom??

Nåja, ska springa av mig all irritation snart, det är intervallträning med löpgruppen ikväll!!

Rövardotter: Efter min första intervallträning med någon reda i våras kunde jag inte springa ordentligt på en vecka, jag hade så grymmans ont i vaderna. Jag tror du blir awesome i spåret. Jag skulle vilja se det där 'surhålet' i skogen i alla fall 

Hörnini, Gaby och Rövardotter, ni bor ju nästgårds med min gamla hemstad, vad tror ni om att kuta Vintervarvet (14 km) runt älven i november?? Jag har en idé om att fara upp med barnen då, och försöka få med min brorsa också.. Om nu loppet går då, det vill säga..

Jag är fortfarande euforisk efter min insats i söndags. Jag sprang med ett snittempo på 4.32 min/km, och det gick att springa och prata, det trodde jag bara inte. Jag sprang och väntade på väggen som aldrig kom..

• Waimea

Gaby: Hmm. Svårt val. Hjärnan säger vila, hjärtat säger kör så det ryker, gissar jag?!? Lova att vara försiktig och känna efter i alla fall.

Svar på tråden Löpartråden 13