Rövardotter: Yeeeieee! Duktiga du!! Klart du ska springa Lidingö tjejlopp.
Kaya: Träningsnarkoman där. Inte kan jag tänka mig att du blivit tjock, inte.
Bra jobbat med milen.
Gaby: Hur går det med bacillerna?? Mina verkar hålla sig på mattan än så länge, fortfarande bara kli men jag är sjukt trött, så kroppen jobbar väl.
Kattstugan: Ajajaj. Så träligt. Hoppas du får bukt med ontet. Hur känns det idag?
Isold: Pigg nu?
Stenfalk: Vi måste ha hittat samma broschyr, då, för det är samma antal tåhäv som jag gör.
Functional moves har vi på min anläggning, låter som nåt jag borde testa!!
Apropå ont i fötterna: Jag fick ont på ovansida fot och framsida vad när jag hade skorna för hårt snörda, jag släppte efter och det gick över nästan med en gång. Men skorna var inte jättehårt snörda, det var bara lite jag behövde släppa efter.
Apropå ont i axlarna: Jag får ont i vänster sida/nacke emellanåt och det kommer från låsningar i mina kotor som kommer från mitt klena bäcken. Bålstyrka är min medicin, men jag slarvar. Har ni bara spända axlar så kan ni ju ha en rutin att släppa ner armarna längs med sidorna, skaka loss, låta axlarna komma långt bort från öronen och kanske göra någon axelrullning.
Och min vad då? Var hos Jessica och fick massage och FY FAN vad ont det gjorde. Åååh, hade jag kunnat gå upp i brygga liggandes på mage hade jag gjort det. Hon hittade varenda liten knuta i mina vadmuskler och klämde till. Efteråt hade jag massivt ömma vader och var rätt yr. Men nu känns det gott. I morgon blir det en försiktig jogg på 5-6 km, på torsdag intervallpass med löpgruppen och sen lopp på söndag. Måtte det funka!